Sposób na BMW E38 735 - twardo, nisko i szeroko… - Trends Magazines

Sposób na BMW E38 735 – twardo, nisko i szeroko…

Tuning-BMW-E38-735-widok z przodu

Tak o swoim BMW napisał w zgłoszeniu Daniel. Jego zdaniem german to najlepszy styl dla niemieckiej limuzyny z lat 90. Zgadzacie się?

Tuning-BMW-E38-735-widok z przodu

Od dziesięcioleci na szczycie oferty modelowej BMW znajduje się limuzyna serii 7. Po sukcesie typoszeregu E32 bawarska firma pokazała E38, które do dziś uznawane jest za jedną z najpiękniejszych limuzyn BMW. My przedstawiamy taki wóz w stylu german.

Tuning-BMW-E38-735-zegary

Kultowe V8 BMW

E38 coraz częściej trafia do ceniących dobry smak pasjonatów. Jednym z nich jest Daniel, który postanowił przerobić czarne BMW, żeby było jeszcze bardziej eleganckie. Pod maską pracuje silnik V8 o oznaczeniu M62B25, połączony z automatyczną skrzynią biegów. Przebieg ponad 300 tys. km nie zdołał zrobić krzywdy kultowej jednostce napędowej, dlatego V8 została jedynie poddana kompleksowemu serwisowi i tam, gdzie było to możliwe, wyposażona w nowy osprzęt. Skrzynia biegów po 25 latach od czasu produkcji wymagała już większej uwagi. Remont został wykonany z użyciem części sprowadzanych z USA.

Tuning-BMW-E38-735-widok z tyłu

Jak najniżej opuścić BMW 735

Dużo więcej zmian zaszło w zawieszeniu. Firma Lowride zrobiła wszystko, żeby było jak najniżej. Przy okazji udało się uzyskać agresywne kąty camber, dzięki którym nadkola zostały szczelnie wypełnione. Do budowy tego zestawu wykorzystało części zaprojektowane dla BMW E39.

Tuning-BMW-E38-735-widok z tyłu

Robione na zamówienie zawieszenie powstało specjalnie po to, żeby wyeksponować customowe felgi. Są to trzyczęściowe dwudziestki, wykonane na bazie 19-calowych rotorów Rondel 0081. Felgi zostały poszerzone przez ranty Radinox (o 3 cale z przodu i 4 cale z tyłu). Wklęsłe rotory zostały proszkowo pomalowane na ciemnografitowy kolor, a całość skręcona za pomocą złotych śrub. Efekt? Szerokość 9,5 cala z przodu i 10,5 z tyłu, a przy tym niskie ET, dzięki czemu jest szeroko. Do tego opony Nankang 225/25/20 z przodu i Toyo 255/35/20 z tyłu.

 

Kuracja odmładzająca E38

Tuning-BMW-E38-735-kokpit

Czarna limuzyna przeszła dzięki Danielowi kurację odmładzającą. Auto zostało przerobione na wersję poliftingową. W tym celu wymieniono lampy z przodu i z tyłu (USA), błotniki oraz maskę. Zderzak przedni został zrobiony na gładko i uzupełniony o dokładkę marki Alpina. Na tablicę na przednim zderzaku zamiast blendy założono listwę, ale mała tablica na tylnej klapie ma blendę. Wykonane na zamówienie felgi nie mieściły się w seryjnych nadkolach, dlatego trzeba było poszerzyć tylne wnęki o ok. 1,5 cm po każdej stronie. Przy okazji lakierowania nadwozia pomalowano też progi oraz dół tylnego zderzaka. Wszystkie szyby zostały oklejone folią dającą efekt ciemnego lustra. Zamontowano nowe listwy dolne. Nowe są również wkłady lusterek bocznych.

Tuning-BMW-E38-735-tapicerka drzwi

BMW 7 jest zwykle bogato wyposażone, szczególnie jeżeli ma pod maską silnik V8. To ma TV, telefon, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane elektryczne fotele. Wymagało jednak odświeżenia. Zużyta kierownica została wymieniona na oryginalną w idealnym stanie. Popękane plastiki i porysowane drewno też wymieniono na nowe. Muzyki można posłuchać dzięki fabrycznej jednostce sterującej DSP, która została wzmocniona przez dużą dwugłośnikową skrzynię basową z USA firmy Fuel. Do tego w zestawie pracują podwójny kondensator i wzmacniacz firmy Hifonics.

Tuning-BMW-E38-735-telefon samochodowy

Czarujące E38

E38 Daniela to jedno z tych aut, które oczarowuje od pierwszego spojrzenia. Jest niskie, wita pomrukiem silnika V8 i zaprasza do komfortowego wnętrza. Daniel mówi, że od kilku lat stara się odwiedzać większość interesujących go zlotów czy imprez. Wcale mu się nie dziwię! Autostradowy cruising takim krążownikiem to musi być czysta przyjemność!

 

Tuning-BMW-E38-735-fabryczny zestaw naprawczy

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. autor

 

BMW E38 735, 1996 r.,

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny o symbolu M62B35, pojemności skokowej 3498 ccm, 235 KM przy 5800 obr./min; nowy osprzęt wraz z uszczelkami; automatyczna skrzynia biegów  wyremontowana przy wykorzystaniu części z USA, jak m.in. trwalszy kosz sprzęgłowy
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zestaw do E39 przerobiony na zamówienie przez Lowride, kąty na seryjnych wahaczach

Układ hamulcowy: tarcze, zaciski, przewody, zmiany dotyczące układów elektronicznych, nacinane i nawiercane tarze Zimmermanna

KOŁA/ OPONY
Trzyczęściowe Custom 20” z felg 19” Rondel 0081; ranty Radinox: 3 cale z przodu i 4 cale z tyłu; wklęsły rotor proszkowo pomalowany na ciemnografitowo, złote śrubki; szerokość 9,5 cala z przodu i 10,5 z tyłu, niskie ET; nieduży naciąg na oponach Nankang 225/25/20 z przodu i Toyo 255/35/20 z tyłu
NADWOZIE
Auto przerobione na wersję poliftingową: wymienione lampy z przodu i z tyłu, błotniki i maska; zderzak przedni zrobiony na gładko z dokładką od BMW Alpina, na przednim zderzaku listwa zamiast blendy na tablicę, tylna klapa z blendą na małą tablicę; przednie kierunkowskazy i tylne światła USA; poszerzone tylne nadkola po 1,5 cm na stronę, pomalowane progi i dół tylnego zderzaka; wszystkie szyby oklejone folią dającą efekt ciemnego lustra; nowe szkła lusterek i listwy dolne wokół auta
WNĘTRZE
Oryginalna kierownica kupiona w idealnym stanie, wymienione popękane plastiki i porysowane drewno

Wyposażenie fabryczne: TV, telefon, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane sterowane elektrycznie fotele

AUDIO
System DSP, duża dwugłośnikowa skrzynia firmy Fuel, podwójny kondensator i wzmacniacz firmy Hifonics
STYL
German
WŁAŚCICIEL
Daniel Małecki
PODZIĘKOWANIA
Dla mojej drugiej połówki za to, że wspiera mnie przy tworzeniu moich projektów i dodaje otuchy w trudnych chwilach

(BMW TRENDS 1/2021)

Podobne

Druciarstwo: Nerki BMW na zgadnij czym

Ale piękny ulep! Taki na bogato. Serio, żeby coś takiego zrobić, to trzeba mnóstwo czasu i niemało forsy. A co my tutaj w zasadzie mamy? Przód z daleka wyróżnia się nerkami BMW... Tylko po co? Wiecie co, ja po prostu tego nie rozumiem. Jakby nie można było po prostu kupić BMW? Nie byłoby nic złego…

Tuning bmw e23 735ia z boku

Polak potrafi! Stanced BMW E23 735iA.

Pewnej soboty pijąc kawę ze znajomym Dawid wpadł na pomysł kupna klasycznego samochodu. Po szybkim prześledzeniu aukcji wybrali się razem na Mazury po BMW E23 735iA. Kiedy Dawid miał 18 lat, myślał o innych autach. Pod uwagę brał zakup Audi A4, Citroena C4 lub Hondy Civic, rozważał też propozycję dziadka, który oferował mu swojego Volkswagena Jettę A2 Coupé.…