Jak z dwóch Corrado zrobić jedno - wyjątkowe? - Trends Magazines

Jak z dwóch Corrado zrobić jedno – wyjątkowe?

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-na starcie wyscigow

Oto piękne, zadbane kultowe Corrado z mocnym silnikiem, które właściciel odnowił i zmodyfikował. Realizacji swojego planu poświęcił sporo pracy i czasu. Teoretycznie nic prostszego, należy tylko  kupić Corrado z jak najmocniejszą jednostką i już można się zabrać za usprawnianie. Jednak trafić na G60 godne uwagi, niepoobijane i ze sprawnym motorem to prawdziwa sztuka. Mimo wysiłków właścicielowi prezentowanego Volkswagena to się nie udało, więc znalazł inne rozwiązanie.

Wszedł w posiadanie Volkswagena z najsłabszą jednostką napędową 2.0 8V 115 KM, ale z nadwoziem w idealnym stanie. Później dokupił wersję G60, z której pozyskał potrzebne podzespoły, i tak z dwóch Corrado powstało jedno – wyjątkowe.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-front auta

Modyfikacje silnika Corrado

Z G60 zostały przełożone hamulce o średnicy tarczy 280 mm i skórzana tapicerka. Silnik rozkręcono, wyremontowano i poskładano wykorzystując nowe elementy. Seryjny pozostał jedynie jego dół, oprócz panewek, które wymieniono na mocniejsze, wytrzymalsze. Oryginalną głowicę zastąpiono pochodzącą z wolnossącego jednostki napędowej 1.6 8V z Golfa IV. Dzięki temu lepsza  jest wymiana ładunku, gdyż kolektory są teraz po przeciwnych stronach, a nie tak jak wcześniej po jednej.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-silnik

Dużym atutem tej przeróbki ułatwiony dostęp do wszelkich prac serwisowych. Po modyfikacjach głowicy można było ją zamontować. Założono również stalową uszczelkę o grubości 1,6 mm. Dopasowano kolektor ssący z New Beetle’a 2.0, a wydechowy to żeliwna konstrukcja przygotowana pod montaż turbosprężarki Garrett T3.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V--koło

Przepustnica pochodzi z Golfa III GTI 2.0 8V. Wałek rozrządu poddano modyfikacji, pojawiło się też regulowane koło rozrządu zaprojektowane przez właściciela. Wszystko po to, by ten 8-zaworowy motor miał jeszcze wyższe obroty (limiter obrotów ustawiono na 7500 obr./min).

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-koło pasowe

Pojawiła się również chłodnica oleju, którą można zobaczyć dopiero po zdjęciu grilla. Duży intercooler pochodzi z Opla Movano. Układ dolotowy ma 2,5-cala i zawór upustowy HKS. Przelotowy układ wydechowy także ma średnicę 2,5 cala i jeden tłumik końcowy.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-dzwignia zmiany biegów

W układzie paliwowym pojawiły się większe wtryskiwacze liczące 380 ccm, a całość zestrojono na Ecumasterze. Zmiany wprowadzono także w skrzyni biegów. Wydłużono pierwsze dwa przełożenia, które pochodzą z przekładni Golfa III VR6.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-filtr powietrza

200 KM, gwint i inne ciekawostki

Trzeba przyznać, że właścicielowi pomysłów nie brakuje, bo stworzył ciekawą kombinację. Prawie każda część pochodzi z innego auta, a razem współpracują bez zarzutu. Ciśnienie doładowania ustawione jest na poziomie 1,3 bara, co pozwala na uzyskiwanie mocy przekraczającej 200 KM.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-zegary

Ponadto w aucie zamontowane jest gwintowane zawieszenie i 17-calowe czarne matowe obręcze kół. Znakomicie wpływa tak na wygląd samochodu, jak i na właściwości jezdne. Na kołach z przodu założono centymetrowe dystanse, a z tyłu mają one szerokość 1,5 cm.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-wnętrze

Wewnątrz oprócz wyżej wspomnianej skórzanej tapicerki pojawiły się jedynie dwa dodatkowe wskaźniki: ciśnienia doładowania i temperatury gazów wylotowych EGT, oraz kierownica DW.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-kokpit

Jeszcze hamulce…

Auto wyjechało z garażu, więc właściciel dopiero teraz mógł ocenić, które elementy wymagają dopracowania. Okazało się, że hamulce są za małe, dlatego chce wymienić tarcze hamulcowe na 320 mm i zamontować 4-tłoczkowe zaciski, a poza tym zwiększyć moc silnika.

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-wydech

Dlatego planuje wymianę turbo i podniesienie ciśnienia doładowania do1,5 bara. Poza tym wszystko pracuje bez zarzutu i można cieszyć się jazdą. Gdyby tylko jeszcze obniżyć zużycie paliwa (20 l/100 km)… No cóż – coś za coś…

Robert Miłek

Fot. autor

Tuning-VW-Corrado-2.0-8V-widok z tyłu

VW Corrado 2.0 8V

SILNIK: nowe, mocniejsze i wytrzymalsze panewki, głowice z jednostki wolnossącej z Golfa 4 1.6 8V, stalowa uszczelka pod głowicę 1,6 mm, kolektor ssący z 2.0 New Beetle, żeliwny kolektor wydechowy pod turbo, przepustnica z Golfa 3 GTI 2.0 8V, zmodyfikowany wałek rozrządu, chłodnica oleju, regulowane koło rozrządu, intercooler z Opla Movano, 2,5-calowy układ dolotowy, zawór upustowy HKS, układ wydechowy 2,5 cala przelotowy z jednym tłumikiem końcowym, wtryskiwacze 380 ccm, strojenie na ecu master, zmiana dwóch pierwszych biegów skrzyni biegów.

HAMULCE:  tarcze hamulcowe 280 mm.

ZAWIESZENIE: gwintowane.

KOŁA: 17-calowe koła, dystanse z przodu 1 cm na stronę, z tyłu 11,5 cm na stronę.

WNĘTRZE: skórzana tapicerka z modelu G60, kierownica DW, wskaźniki EGT oraz ciśnienie doładowania.

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

Koncept e-Bulli widok z przodu na tle OZE

Klasyk VW z napędem elektrycznym

VW Bulli jest jedną z ikon motoryzacji. Jak każdy samochód sprzed lat umiarkowanie nadaje się do codziennej eksploatacji. Ale Volkswagen znalazł na to sposób. Auta sprzed lat mają niepowtarzalny urok. Świetnie wyglądają, mają ciekawie urządzone wnętrza i nie izolują kierującego od wrażeń z jazdy. Z drugiej strony, ich wadą mogą być gaźnikowe silniki, które palą dużo, a zwykle nie zapewniają…

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka 2

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka

W czasach PRL-u marzeniem wielu kierowców było kupno choćby używanego BMW. Uważano, że takie auto podnosi prestiż posiadacza. BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka musiało robić kolosalne wrażenia na ulicy! W latach 70. właścicielami BMW w Polsce najczęściej byli piłkarze. Ich auta miały jaskrawe kolory karoserii oraz charakterystyczne tablice rejestracyjne, często z numerami, z którymi występowali na…