Przyczepa kempingowa czy kamper? Na to warto zwrócić uwagę przed wakacjami - Trends Magazines

Przyczepa kempingowa czy kamper? Na to warto zwrócić uwagę przed wakacjami

Recreational Vehicle Camping

Caravaning w ostatnich latach zdecydowanie zyskał na popularności, co z pewnością ma związek z promowaniem takiej formy turystyki przez blogerów i vlogerów. Jedną z najważniejszych decyzji podczas planowania kempingowych wakacji jest wybór odpowiedniego pojazdu. Dowiedz się, kiedy warto postawić na przyczepę, a kiedy lepszą opcją może okazać się kamper.

Samochód i uprawnienia

Właściciele samochodów z hakiem holowniczym mogą w pierwszej kolejności rozważyć zakup lub wynajem przyczepy kempingowej. Warto jednak pamiętać, że załadowane bagażami auto i przyczepa nie powinny ważyć więcej niż 3,5 tony. Inaczej konieczne jest posiadanie prawa jazdy kategorii C. Przy prowadzeniu samochodu z przyczepą może przydać się także odrobina doświadczenia w roli kierowcy ze względu na m.in. utrudnione manewrowanie i parkowanie.

Identyczne ograniczenia wagowe dotyczą kamperów, które zazwyczaj bez ładunku ważą więcej niż przyczepy. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że do wagi samochodu kempingowego należy doliczyć jedynie bagaże. W przypadku przyczepy zmieszczenie się w limitach może być trudniejsze, jeśli jest się właścicielem dość dużego i ciężkiego auta osobowego. Czasami dobrym pomysłem może okazać się także wyrobienie prawa jazdy kategorii C.

Plan na wakacje

Przed postawieniem na przyczepę lub kamper warto również zastanowić się nad przebiegiem wakacji. Należy pamiętać, że do wielu miejsc nie można wjechać większymi pojazdami. Przyczepę kempingową można zostawić na polu biwakowym i wybrać się do okolicznych atrakcji turystycznych i miast tylko samochodem osobowym. Ponadto znacznie łatwiej znaleźć parking dla osobówki niż dla kampera, który na dodatek może mieć zakaz wjazdu np. do centrum miasta.

Jeśli jednak w planach ma się pobyt raczej w jednym miejscu, to można śmiało zdecydować się na kamper. Warto także wiedzieć, że samochody kempingowe w przeciwieństwie do przyczep zazwyczaj mogą wjechać np. na tereny górskie. Dotyczy to zarówno lokalnych przepisów, jak i możliwości technicznych pojazdu. Kamper z oferty Sunday Travel ze względu na większą stabilność może także okazać się lepszym wyborem w przypadku podróżowania po bezdrożach.

Przewidywany budżet

Podczas planowania caravaningowych wakacji dla większości osób spore znaczenie ma również koszt zakupu lub wynajmu pojazdu. Korzystniejsze oferty cenowe dotyczą raczej przyczep kempingowych, co oczywiście ma związek z gabarytami i zaawansowaniem technologicznym. Kampery są samochodem i przyczepą w jednym, przez co ich produkcja jest nieco bardziej skomplikowana i droższa.

W przypadku właścicieli niezbyt ciężkich samochodów osobowych z hakiem holowniczym naprawdę dobrym pomysłem może być przyczepa kempingowa. Brak pojazdu lub haka może natomiast przeważyć na korzyść kampera, choć oczywiście istnieje również możliwość wynajęcia zestawu z przyczepą i samochodem. Ponadto warto wziąć pod uwagę koszty związane z ubezpieczeniem przyczepy i kampera.

Podobne

Siekiera kontra skalpel, czyli wyścig M8 vs M2- VIDEO

Tym razem Matt z carwow porównuje M8 Competition oraz M2 Competition na mokrej nawierzchni. Czy 4.4-litrowe V8 o mocy 625 KM i napęd na obie osie wystarczy, żeby pokonać mniejsze Coupé? M2 ma do dyspozycji "jedynie" 410 KM z turbodoładowanego R6 o pojemności 3 litrów, który napędza tylną oś. Zgadzamy się w 100% z opisem…

VW Garbus 1200 widok od tyłu

Szybki Garbus w stylu „Country Car”

Pochodzenie słowa tuning  jest dla większości z nas oczywiste. To, iż na określenie modyfikacji samochodu używa się tego samego wyrazu co na strojenie radia, oznacza, iż początek tuningowi dało dążenie do uzyskania pożądanych osiągów i właściwości jezdnych. Zmiany stylistyczne, które bywały i do dziś bywają konsekwencją poprawek mechanicznych, rozwinęły się do tego stopnia, że tuning…