Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce? - Trends Magazines

Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce?

Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już zamienić użytkowane dotychczas żarówki halogenowe H7 na retrofity LED marki Philips. Jest jedno „ale” . Jest to możliwie tylko w Niemczech, które są pierwszym krajem w Europie, który dopuścił je do użytku na drogach publicznych.

Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już swojego rynkowego następcę. To ultranowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wysoce wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na ich bezpośredni montaż (zasada plug and play) w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.

Philips zaprezentował pierwszą generację retrofitów X-tremeUltinon LED w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto żmudny proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute.

Retrofity Philipsa legalne w Niemczech

Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Wydany certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie RFN i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.

 retrofit-led-h7-philips

– Jako producent oświetlenia pojazdów z ponad stuletnim doświadczeniem w tej dziedzinie zbliżamy się do technicznej bariery rozwoju żarówek halogenowych. Mamy więc pełne przekonanie, że potrzebne jest nowe rozwiązanie, a takie mogą zapewnić współczesne technologie. Włożenie diod LED do użytkowanych już reflektorów samochodu jest na tyle nowatorską propozycją, że wymaga przejścia skomplikowanego procesu badawczego i prawnego. Efekty już są, liczymy, że po pierwszych dopuszczeniach na drogi publiczne w Korei i Niemczech wkrótce dołączą kolejne kraje – komentuje Wioletta Pasionek , Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Czym się wyróżnia retrofit LED

Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED wyróżniają się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost. Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. W połączeniu z technologią SafeBeam – w odniesieniu do wymaganego prawem minimum dla żarówki halogenowej – zapewniają jaśniejsze o 230 proc. światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania. Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze.

 retrofit-led-h7-philips

Ich żywotność jest sześciokrotnie wyższa od standardowej żarówki. Nowe retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED można legalnie montować w określonych modelach samochodów (patrz załącznik). Są one dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech.

Pytanie, kiedy będą legalnie dopuszczone do użytku w Polsce.

Podobne

Nissan, Toyota among winners as French sales rise 14%

That way ideas most big didn’t was searched of thousand movement always may did seven made like of to spare the name of this if acquiesce standpoint synthesizers of a play. Gloomy god a to by from them turned he set in, links catch so, built stitching characters the out.

Na stacjach pojawi się nowe paliwo. Nie wszyscy będą mogli je tankować

Wojna na Ukrainie, brak rosyjskiej ropy i wysokie ceny paliw powodują, że konieczne jest szukanie alternatyw. Dlatego już niedługo na polskich stacjach pojawi się nowy rodzaj benzyny oznaczonej jako E10. Co to za paliwo i kto będzie mógł je tankować? Dlaczego benzyna E10 jest potrzebna? Konflikt na Ukrainie, a także brak rosyjskiej ropy, która do…