Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R - Trends Magazines

Mistrz Formuły 1 testuje Volkswagena ID.R

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg – mistrz świata Formuły 1 2016 sprawdził możliwości w pełni elektrycznego ID.R na torze Nürburgring, na którym w miniony weekend walczono o GP Eifel.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Nico Rosberg przetestował elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena o mocy 500 kW (680 KM) na znanym fanom motorsportu torze wyścigowym. Rosberg, który jest pasjonatem elektromobilności, od czasu rozstania z Formułą 1 mocno zainwestował w technologie przyszłości. Między innymi założył Greentech Festival – wydarzenie związane ze zrównoważonym rozwojem. 35-letni mistrz jest szczególnie zafascynowany innowacyjnymi rozwiązaniami i zrównoważonymi koncepcjami w dziedzinie mobilności.

Na Nürburgring po raz pierwszy zajął swoje miejsce w Volkswagenie ID.R w innej roli – testera samochodów i influencera. Rosberg stwierdził później w swoich kanałach w mediach społecznościowych, że samochód miał osiągi, jakich nigdy nie doświadczył w Formule 1.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Pomimo kiepskiej pogody – deszczu, wiatru i temperatur poniżej dziesięciu stopni Celsjusza Rosberg dobrze się bawił w Volkswagenie ID.R, który obecnie ma pięć rekordów na trzech kontynentach.  – Minęło trochę czasu, odkąd jeździłem prawdziwym samochodem wyścigowym w deszczu, ale w ID.R. od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To fantastyczne uczucie – powiedział po przejeździe.  -Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to było bardzo znajome – powiedział człowiek, który wygrał 23 wyścigi Grand Prix podczas swojej kariery w Formule 1. – Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali ważną pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności z ID.R. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Powinien być platformą testową i rozwojową, aby przenieść technologię do produkcji. To jest dokładnie to, co stało się z ID.R i ID.31.

Nico Rosberg w VW ID.R na torze Nürburgring

Fot. VW

Podobne

30. Finał WOŚP na wrocławskim Rynku – relacja

W ubiegłą niedzielę, 30 stycznia, na wrocławskim Rynku w ramach 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyła się wystawa samochodów zabytkowych. Fundacja Klasyczna Strefa Wrocław, Muzeum Motoryzacji Topacz i Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie zaprezentowali odwiedzającym bardzo atrakcyjne pojazdy. Każdy mógł przyjrzeć się im z bliska, poznać ich historię i porozmawiać z właścicielami. Co prawda,…

Amortyzatory: jak dobierać i diagnozować. Czy można regenerować?

Sprężyny śrubowe i amortyzatory olejowe stanowią trzon zawieszenia większości współczesnych samochodów. Pierwsze z wymienionych utrzymują nadwozie w odpowiedniej odległości od nawierzchni, gwarantują określoną ładowność i przyjmują na siebie energię uderzeń w trakcie jazdy po dziurawej drodze. Rola amortyzatora jest równie ważna. Stawia opór podczas wybierania nierówności, zapewnia stały kontakt kół z asfaltem oraz uniemożliwia rozkołysanie…