Wszystko co musisz wiedzieć o nowym elektrycznym Volkswagenie ID.4 - Trends Magazines

Wszystko co musisz wiedzieć o nowym elektrycznym Volkswagenie ID.4

Volkswagen ID.4 dynamika

Zaprezentowany właśnie nowy Volkswagen ID.4 to w pełni elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. 

Volkswagen ID.4 dynamika

Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m i jego współczynnik Cx ma wartość zaledwie 0,28. Pomaga w tym na przykład spojler na krawędzi dachu oraz tylne lampy zapobiegające tworzeniu się zawirowań powietrza za autem. Obniżająca się linia dachu sprawia, że samochód wydaje się dłuższy.  Bryła ID.4 wydaje się być jednobryłowy, z kolei duże koła (dostępne będą nawet 21-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich) wskazują na jego sportowy charakter.
Volkswagen ID.4 LED

IQ.Light

W ID.4 zastosowano nowe technologie oświetleniowe. Znajdują się wśród nich interaktywne matrycowe diodowe reflektory IQ.Light, które w chwili odblokowania drzwi pozdrawiają kierowcę za pośrednictwem modułu diod. Reflektory te emitują sterowane inteligentnie światło drogowe, które bardzo skutecznie oświetla nawierzchnię nie oślepiając przy tym kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Tylne lampy w technologii 3D zawierają tzw. dynamiczne kierunkowskazy, w których poszczególne diody zapalają się kolejno od środka ku krawędziom lamp. Tylne światła mają szczególnie plastyczną formę dzięki specjalnym diodom 3D umieszczonym pojedynczo w kloszu lampy.
Volkswagen ID.4 kokpit

Open Space

Kabinę ID.4 zaprojektowano jako „open space”, podobnie jak we wszystkich modelach Volkswagena z rodziny ID. Panoramiczny szklany dach obejmuje niemal całą długość samochodu. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu, zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry i poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów (liczone po dach). Dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg (ciężar hamowany, przy nachyleniu wynoszącym 12 stopni).

Volkswagen ID.4 bagażnik

Nowy sposób komunikacji z kierowcą

Volkswagen wyposażył swojego pierwszego elektrycznego SUV-a w nowoczesny system obsługi pokładowych urządzeń. Na tablicy rozdzielczej nie ma żadnych mechanicznych przycisków ani włączników. Najważniejsze wskazania wyświetlają się na niewielkim ekranie przed kierowcą, doborem informacji steruje się z wielofunkcyjnej kierownicy. Przy prawej krawędzi ekranu znajduje się pokrętło służące do wyboru trybów jazdy. Na środku tablicy rozdzielczej umieszczono duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, telefon, media, systemy asystujące i ustawienia pojazdu.
Volkswagen ID.4 bok

Napęd

Tuż przed tylną osią ID.4 znajduje się elektryczny silnik napędzający koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. Jest to niewielki, lekki i bardzo efektywny stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM). W ID.4 zastosowano jednostkę o mocy 150 kW (204 KM), której moment obrotowy o wartości 310 Nm jest dostępny od razu po jej uruchomieniu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h. W ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o jeszcze większej mocy i z napędem na cztery koła. Dzięki dobrej trakcji oraz prześwitowi wnoszącemu 21 cm elektryczny SUV Volkswagena będzie spisywał się także w lekkim terenie.
Volkswagen ID.4 napęd

Podobne

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył! Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji…

1991_bmw_325i_touring

Projekt E30 z silnikiem M3. Ile to jest warte?

To E30 świetnie oddaje znaczenie określenia "projekt". Widać, ze auto sporo przeszło. Pod maskę trafił silnik z M3 wraz ze skrzynią biegów. Większa moc wymusiła wiele innych modyfikacji. To takie prawdziwe E30 Touring, które ktoś robił pod siebie. Ile coś takiego jest warte na drugim końcu świata?  Aukcja To E30 jest obecnie przedmiotem aukcji na…