BMW i VW ścigają się o koronę - tak jakby... - Trends Magazines

BMW i VW ścigają się o koronę – tak jakby…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Spróbuję odpowiedzieć na pytanie którego chyba nikt nigdy nie zadawał, poza mną. Jako członek redakcji BMW Trends i VW Trends nie raz głowiłem się, co byłoby gdyby koncern BMW i koncern Volkswagen wystawiły do wyścigu najlepsze, co tylko mogą…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Gdybyśmy ograniczyli poszukiwania do samochodów z logo obu producentów, to do wyścigu prawdopodobnie stanęłyby BMW M8 Competition i Golf R. Niestety taki wyścig pozbawiony jest sensu – przecież BMW ma ponad dwa razy więcej mocy! Ale co gdybyśmy poszukali samochodów, które mają inne logo, ale pod maskami kryją technologie niemieckich gigantów?

Top Gear ma odpowiedź

Na szczęście kultowy brytyjski program Top Gear znalazł odpowiedź na to pytanie i zorganizował wyścig Bugatti Veyron kontra Mclaren F1. Marka Bugatti jest w rękach VW od 1998 roku, a Veyron jest dziełem inżynierów koncernu. Z kolei F1 to brytyjska konstrukcja, ale ma pod maską silnik V12 BMW o oznaczeniu S70/2. 

 Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Statystyki

Bugatti ma 16-cylindrowy silnik o mocy 1001 KM, automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie. Nad wszystkim czuwa zaawansowana elektronika. Mclaren to surowy mechaniczny bolid z napędem na tył, ręczną skrzynią biegów i 627-konnym silnikiem V12.  F1 waży jedynie 1140 kg. To imponujący wynik, ale mnie bardziej zaskakuje masa własna Veyrona. 1888 kg masy własnej Veyrona jest wręcz nieprawdopodobne, jeśli weźmie się pod uwagę kaliber tej konstrukcji.

Wyścig z Dubaju

Jeżeli jeszcze nigdy nie mieliście okazji zobaczyć Richarda Hammonda za kierownicą Bugatti Veyron oraz Stiga w Mclarenie F1- to zapraszamy na wideo, w którym z przymróżeniem oka znajdziemy odpowiedź na pytanie: Kto jest szybszy? BMW, czy VW…

Podobne

Używane BMW serii 8 E31. Zalety, wady i typowe usterki

Używane BMW serii 8 jest przykładem perfekcyjnego połączenia mocnych silników i wyszukanej techniki ze świetną linią nadwozia i wysokim komfortem jazdy. Czasu na zakup dobrego egzemplarza jest jednak coraz mniej. W historii BMW nie brakowało coupé z wyższej półki. W latach 1962–1965 koncern oferował model 3200 CS. Jego następcą było kultowe E9 (1968–1975), po którym…

EMW – wschodnioniemieckie BMW z NRD

Po zakończeniu II wojny światowej Niemcy zostały podzielone na strefy okupacyjne. Nowy stan rzeczy odcisnął piętno na wszelkich aspektach społeczno-gospodarczych. Oczywiście miał również wpływ na motoryzację… Korzenie EMW z Eisenach sięgają drugiej połowy lat 30. XX wieku. Wówczas, a dokładniej w 1936 roku, światło dzienne ujrzała 4-drzwiowa limuzyna oznaczona symbolem 326. Na bazie jej skróconej…