BMW i VW ścigają się o koronę - tak jakby... - Trends Magazines

BMW i VW ścigają się o koronę – tak jakby…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Spróbuję odpowiedzieć na pytanie którego chyba nikt nigdy nie zadawał, poza mną. Jako członek redakcji BMW Trends i VW Trends nie raz głowiłem się, co byłoby gdyby koncern BMW i koncern Volkswagen wystawiły do wyścigu najlepsze, co tylko mogą…

Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Gdybyśmy ograniczyli poszukiwania do samochodów z logo obu producentów, to do wyścigu prawdopodobnie stanęłyby BMW M8 Competition i Golf R. Niestety taki wyścig pozbawiony jest sensu – przecież BMW ma ponad dwa razy więcej mocy! Ale co gdybyśmy poszukali samochodów, które mają inne logo, ale pod maskami kryją technologie niemieckich gigantów?

Top Gear ma odpowiedź

Na szczęście kultowy brytyjski program Top Gear znalazł odpowiedź na to pytanie i zorganizował wyścig Bugatti Veyron kontra Mclaren F1. Marka Bugatti jest w rękach VW od 1998 roku, a Veyron jest dziełem inżynierów koncernu. Z kolei F1 to brytyjska konstrukcja, ale ma pod maską silnik V12 BMW o oznaczeniu S70/2. 

 Bugatti Veyron kontra Mclaren F1

Statystyki

Bugatti ma 16-cylindrowy silnik o mocy 1001 KM, automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie. Nad wszystkim czuwa zaawansowana elektronika. Mclaren to surowy mechaniczny bolid z napędem na tył, ręczną skrzynią biegów i 627-konnym silnikiem V12.  F1 waży jedynie 1140 kg. To imponujący wynik, ale mnie bardziej zaskakuje masa własna Veyrona. 1888 kg masy własnej Veyrona jest wręcz nieprawdopodobne, jeśli weźmie się pod uwagę kaliber tej konstrukcji.

Wyścig z Dubaju

Jeżeli jeszcze nigdy nie mieliście okazji zobaczyć Richarda Hammonda za kierownicą Bugatti Veyron oraz Stiga w Mclarenie F1- to zapraszamy na wideo, w którym z przymróżeniem oka znajdziemy odpowiedź na pytanie: Kto jest szybszy? BMW, czy VW…

Podobne

Test BMW 118i M Pakiet

Gdyby nie oznaczenie na pokrywie bagażnika i pojedyncza rura wydechowa, nawet wytrawni znawcy oferty modelowej BMW byliby gotowi pomyśleć, że stoi przed nimi 340-konne M140i, a nie trzycylindrowe 118i. Kto chce zabawić się w grę pozorów, musi doposażyć jedynkę w M-pakiet, do którego przypisano m.in. drapieżniej stylizowane zderzaki, diodowe reflektory, 17-calowe alufelgi czy logotypy M…

Tuning-Corrado-G60-widok od tylu

Rasowe Corrado G60

Dla Sławka, kilka lat temu zaczynającego przygodę z tuningiem, Volkswagen miał być pierwszym autem, które całościowo zmodyfikuje. Początkowo poważnie brał pod uwagę kupno turbodoładowanego Polo G40, ale kolega przekonał go do Corrado G60. Gdy wszedł już w jego posiadanie, zabrał się do intensywnej pracy mającej na celu mocniejsze podkreślenie najlepszych cech rasowego dwudrzwiowego sportowca z…