Schmidt TH-Line, G-Lader i lekkie nadwozie. Tuning Polo 86C- TUNING - Trends Magazines

Schmidt TH-Line, G-Lader i lekkie nadwozie. Tuning Polo 86C- TUNING

VW_Polo_86C_tuning

Maciej, właściciel opisywanego VW Polo, od najmłodszych lat dużo czasu spędzał w warsztacie ze swoim starszym bratem, Mariuszem. Obserwując jak przerabia VW Caddy czy Golfa 1 połknął tuningowego bakcyla, a najbardziej do gustu przypadł mu german style. Razem z bratem jeździł na niemieckie zloty, przeglądał kolekcjonowane przez niego czasopisma i nie mógł się doczekać własnego auta.

VW_Polo_86C_tuning

W końcu zrobił prawo jazdy i kupił pierwszy samochód. Podczas gdy jego znajomi jeździli do technikum nowszymi autami, on zdecydował się na VW Polo 86C z 55-konnym silnikiem 1.3. Kupił je w październiku 2012 roku, a pod koniec grudnia tego samego roku zaczął przygotowywać na zlot w Niemczech.

VW_Polo_86C_tuning

Przede wszystkim chciał usunąć plastikowe sierpy z nadkoli, nakładki na progi, listwy boczne oraz obniżyć samochód za pomocą zestawu amortyzatorów i sprężyn firmy Weitec. W pracach oczywiście pomagał mu brat. Wymontowali tylną kanapę, a zamiast niej zainstalowali napinacze do pierwszych 3-punktowych pasów szelkowych Schroth. Termin zlotu zbliżał się nieubłaganie, a prace blacharskie, m.in. wygładzenie tylnej klapy czy naprawa progów, nie zostały jeszcze wykonane. Kiedy bracia zdali sobie sprawę, że nie dadzą rady przygotować auta na event, podjęli decyzję o kompleksowym remoncie samochodu z licznymi modyfikacjami. Tak zaczęła się prawie pięcioletnia „zabawa” z Polo.

VW_Polo_86C_tuning

Maćkowi nie odpowiadała seryjna szerokość nadkoli, więc do ich poszerzenia wykorzystał reperaturki nadkoli od Golfa 1, przygotowane do napraw blacharskich samochodu jego brata. Dzięki wspawanym nadkolom i alufelgom ATS Classic oraz obniżeniu uzyskanemu przy użyciu zestawu Weitec uzyskano bardzo dobry efekt. Po zakończeniu prac blacharskich tylnej części karoserii przyszedł czas na przód.

VW_Polo_86C_tuning

Niestety, po usunięciu starej konserwacji z przedniego fartucha okazało się, że jest on kompletnie skorodowany, a pas przedni to reperaturka nieumiejętnie wspawana przez poprzedniego właściciela. Podjęto decyzję o wycięciu przedniej części karoserii i wspawaniu nowej. Prace zostały wstrzymane, a Maciej w czasie wakacyjnej przerwy wyjechał do pracy za granicę, by zarobić na drugie Polo, które później posłużyło jako dawca zdrowych elementów blacharskich.

VW_Polo_86C_tuning

Maciek od zawsze marzył o szerokich 3-częściowych alufelgach, silniku G40 oraz klatce bezpieczeństwa. Zupełnie przypadkiem brat Maćka znalazł takie Polo na niemieckim portalu aukcyjnym.

Po wyjęciu silnika z trzeciego już Polo okazało się, że znajduje się w nim ostry wałek firmy Schrick, kolektor ssący z powiększonymi kanałami, napęd kompresora na pasek zębaty HTD oraz zmieniony chip. Oprócz tego Polo miało 2,5-calowy układ wydechowy FK ze stali nierdzewnej, który początkowo zamontowany został w pierwszym samochodzie. Kompresor, który był w opłakanym stanie, został wypolerowany i doprowadzony do idealnego stanu. Wykonano też modyfikacje niezbędne dla polepszenia przepływu powietrza.

VW_Polo_86C_tuning

Po latach ciężkiej pracy Maciek mógł nareszcie pozwolić sobie na wymarzone felgi: 3-częściowe skręcane Schmidt TH Line, po które wraz z bratem pojechał aż do Holandii. Następnie zakupił materiały potrzebne do budowy układów dolotowego i wydechowego. Przed lakierowaniem karoserii elementy zawieszenia oraz wnętrza, takie jak tylna belka, klatka bezpieczeństwa itp., zostały wypiaskowane oraz pomalowane proszkowo.

VW_Polo_86C_tuning

O wyborze koloru nadwozia zadecydował przypadek. Uwagę Maćka zwróciła turkusowa obudowa…szlifierki. Pomyślał, że w takim kolorze auto może wyglądać ciekawie. Efekt przeszedł jego najśmielsze oczekiwania. Auto wyglądało zjawiskowo i było gotowe do składania. Należało jeszcze odmalować jednostkę napędową i pozostałe elementy w komorze silnika, zastąpić zawieszenie Weitec nowym gwintowanym od VW Golfa 1 z nowymi łożyskami i piastami oraz dokupić nowe drążki kierownicze oraz wahacze.

VW_Polo_86C_tuning

Podczas składania samochodu potłukła się zielona przednia szyba, okazało się także, że trzeba wymienić podsufitkę. Na szczęście zachowano przednią szybę z drugiego Polo, a podsufitkę zastąpiono nową z perforowanej ekoskóry. Takim samym materiałem pokryto tylne boczki. Wykonano też zabudowę podłogi w tylnej części wnętrza. Na karoserii zamontowano dokładkę z Golfa 1 i listwę Kamei. Polo wyjechało z warsztatu latem 2017 roku.

VW_Polo_86C_tuning

Maciek podkreśla, że jest bardzo wdzięczny swojemu bratu, bo zawsze mógł liczyć na jego pomoc i wsparcie. Zapewnia też, że Polo jeszcze będzie się zmieniało, bo wciąż ma masę pomysłów na jego udoskonalanie.

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

VW_Polo_86C_tuning

Volkswagen Polo 86C

SILNIK: 1.3 8V (PY) z kompresorem G40, po modyfikacjach napędzany paskiem zębatym, wałek rozrządu SCHRICK 252°/276°, układ dolotowy z rur aluminiowych Ø60, intercooler FMIC 550x140x65, powiększone kanały w kolektorze dolotowym, filtr powietrza K&N, chłodnica ze zintegrowanym zbiorniczkiem wyrównawczym, wydajniejszy płaski wentylator, kolektor wydechowy TA-Technix 4-2-1 przerobiony na wyjście Ø 2,25“, kompletny wydech ze stali nierdzewnej Ø 2,25“ z tłumikiem końcowym TurboWorks, elementy silnika pomalowane na czarno

NADWOZIE: nadkola i dokładka z VW Golfa 1, reflektory oraz grill z usuniętym znaczkiem z VW Derby, listwa Kamei, przyciemniane klosze kierunkowskazów przednich i tylne lampy In.Pro, zmodyfikowany przedni zderzak, wycięcia w pasie przednim przed intercoolerem, usunięte emblematy i zamek z tylnej klapy, tylna szyba bez otworu na wycieraczkę, mechanizm i ramię przedniej wycieraczki Bonrath, lusterka KPU

ZAWIESZENIE: gwintowane zawieszenie TA-Technix z przodu i z tyłu z VW Golfa 1, elementy zawieszenia wypiaskowane i pomalowane proszkowo, tylna belka ze stabilizatorem

KOŁA/OPONY: felgi Schmidt TH Line, z przodu: 7,5Jx14 ET25, opony Toyo Proxes T1-R 195/45R14, z tyłu: 10Jx14 ET14 + Toyo Proxes T1-R 225/40R14 + dystanse 15 mm

HAMULCE: z przodu: tarcze wentylowane, nacinane i wiercone ATM Mikoda Ø 239, zaciski z Polo G40, z tyłu: tarcze nacinane i wiercone ATM Mikoda Ø 226, zaciski z VW Golfa MK1 GTI

WNĘTRZE: fotele kubełkowe DTS, 5-punktowe 3-calowe pasy szelkowe Schroth Racing, czarna podsufitka, kierownica MOMO Top Power, skręcana klatka bezpieczeństwa i rozpórka tylna Wiechers Sport, dorabiane boczki z ekoskóry, zabudowa podłogi w tylnej części wnętrza

WŁAŚCICIEL: Maciej W.

(VW TRENDS 2/2018)

Podobne

CSS Combo

Ile nowych stacji ładowania wprowadził Volkswagen? Ile to kosztuje?

Aplikacja We Charge jest łącznikiem między kierowcą a Volkswagenem ID.3. Przy jej pomocy można nie tylko sprawdzić zasięg auta, zaprogramować optymalną temperaturę we wnętrzu samochodu, czy znaleźć najbliższą stację ładowania. Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich…

Test Volkswagena Caravelle Highline 2.0 BiTDI DSG

Cóż w tym aucie niezwykłego? – zapyta ktoś. Caravelle to przecież osobowa wersja Transportera. Skoro jest „po prostu osobowym Transporterem”, to jaka jest rola Transportera Kombi, a jaka Multivana? Aby to wyjaśnić, warto zagłębić się w historię użytkowych VW. NA POCZĄTKU BYŁ BUS W 2017 roku Transporter obchodzi jubileusz, świętowany od 3 do 6 sierpnia…