Nowe Porsche Macan Gran Tourismo Sport- PREZENTACJE - Trends Magazines

Nowe Porsche Macan Gran Tourismo Sport- PREZENTACJE

Macan GTS oferuje połączenie mocnego silnika, sportowego podwozia, charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan GTS może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.


Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.


Standardowe 20-calowe obręcze RS Spyder Design kryją duże żeliwne hamulce (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu). Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o walory akurstyczne. Pod maską V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia bezpośrednią reakcję na gaz. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. GTS zużywa 9,6 l paliwa na 100 km wg. Porsche.



„Czarny” design
Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus. Motyw czarnych akcentów pojawia się również z tyłu: kolor ten mają dyfuzor oraz końcówki standardowego sportowego układu wydechowego.

Na sportowo
Wnętrze to wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara® na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach w konsoli środkowej oraz na panelach drzwi, a także szczotkowane aluminium. Standardem jest wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wśród opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary® i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE® Surround Sound System.

Podsumowanie

Macan to nachętniej kupowane w Polsce Porsche. Czy Macan GTS będzie w stanie odebrać klientów GLC AMG i X3 M? Czas pokaże, ale do tej pory nawet bez wersji GTS logo Porsche z sukcesem odwiodło wielu klientów od aut innych marek, a sportowa wersja będzie wspaniałym uwiecznieniem tego sukcesu. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 000 PLN z VAT.

Podobne

VW Typ 3 TL 1600 – biały kruk

Golfy oraz klasyczne Garbusy to najczęściej przerabiane i modyfikowane auta z Wolfsburga. Tuningowane są także Polo, Scirocco oraz Lupo. Ale Volkswagen Typ 3? To auto nawet w wersji seryjnej jest prawdziwym białym krukiem na naszych drogach. Są jednak tacy, którzy tak rzadko spotykanego klasyka potrafią przerobić ze smakiem. Volkswagen Typ 3 zadebiutował w 1961 roku…