TOYOTA SUPRA GT4 GAZOO Racing- wyścigówka za gotówkę - NEWSY - Trends Magazines

TOYOTA SUPRA GT4 GAZOO Racing- wyścigówka za gotówkę – NEWSY

TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że sprzedaż GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w marcu 2020 roku. W ten sposób TOYOTA GAZOO Racing chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w rywalizacji. Wyczynowy model jest produkowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Samochód będzie kosztował 175 tys. euro netto. Wyobrażacie sobie fabryczne GT4 po konwersji na wersję drogową? Taki projekt to chyba mój nowy samochód marzeń.

Czym jest GR Supra GT4?

To samochód wyścigowy oparty na modelu GR Supra.  Trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 320 kW3 (430 KM), siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń, a także mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu. Samochód wyposażony jest w wydech firmy Akrapovič, a oleje i smary zapewnia Ravenol. Przedni spojler oraz tylne skrzydło są wykonane z kompozytów włókien naturalnych, dzięki czemu auto ma masę 1350 kg. Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Auto będzie wyposażone w opony Pirelli.Bezpieczeństwo to priorytet, dlatego GR Supra GT4 będzie otrzymała mocną klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami. We wnętrzu znajdzie się panel instrumentów z włókna węglowego z wyświetlaczem, a także kierownica zaprojektowana specjalnie do rywalizacji w klasie GT4.

 

 

Podobne

EFEKTOWNY RETUSZ BMW M6 E24

Tuning zabytkowego samochodu jest dużym wyzwaniem. Łatwo coś zepsuć. Poprawienie fabryki jest znacznie trudniejsze. M6 E24 po retuszu przeprowadzonym przez bułgarską firmę Vilner wygląda oszałamiająco. Kluczem do sukcesu był umiar. Do progów i zderzaków sportowego klasyka przytwierdzono dyskretne nakładki. Gumowy spojler klapy bagażnika trafił na półkę. Jego miejsce zajęła lotka w kolorze nadwozia. Zmieniono także…

BMW E36 318is zmienione w M3. To możliwe!

Osiem lat wyrzeczeń, własnej pracy i marzeń pozwoliło na przekształcenie 318is w M3, które wygląda, jakby właśnie wyjechało z fabryki, a jeździ tak, że nie dorównują mu najnowsze modele BMW. Pierwszy z samochodów Tomka zaprezentowaliśmy w poprzednim numerze BMW TRENDS. Jego E39 528i zostało w nim skonfrontowane z najnowszym 540i. Głównym celem naszej wizyty w…