Tuningowy surfing Golfa Mk4 - Trends Magazines

Tuningowy surfing Golfa Mk4

VW_Golf_Mk4_tuning

Wśród zmodyfikowanych Golfów znaleźć można samochody reprezentujące różne prądy tuningowe, w tym Nową Falę. Oto surfujący Golf Mk4.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof, występujący na forach jako „kysio913”, nabył czarnego Golfa IV zimą 2010 roku. Była to bogato wyposażona wersja z jubileuszowej edycji Generation, którą Volkswagen opracował dla uczczenia 25-lecia modelu. Dwadzieścia pięć lat to, według firmy z Wolfsburga, czas dzielący dwa pokolenia – stąd nazwa edycji.


Zamów prenumeratę

 

Generation charakteryzuje się napisem „Golf” na progach, zderzakami, listwami, obudowami lusterek i klamkami w kolorze nadwozia oraz przyciemnionymi tylnymi światłami RSSR (Red/Smoked/Smoked/Red). Specjalnie dla tego jubileuszowego modelu dobrano lakier Technoblau Metallic, choć oferowano także dziewięć innych kolorów.

VW_Golf_Mk4_tuning

 

Mimo że seryjne koła Generation to model Montreal, kupione przez Krzysztofa auto miało aluminiowe felgi TSW Venom. Poza tym różniło się od innych samochodów z tej serii brakiem niebieskich wykończeń we wnętrzu, co związane było z faktem, iż zamówiono do niego skórzaną tapicerkę.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na początku wiosny 2011 roku nowy właściciel przystąpił do intensywnych tuningowych działań. Seryjne zawieszenie zostało zastąpione gwintem FK AK Street.

VW_Golf_Mk4_tuning

Produkty tej firmy należą do przystępnych cenowo i zdaniem Krzysztofa ich możliwości są zadowalające. O wybranym przez siebie zawieszeniu były już właściciel prezentowanego Golfa mówi, iż wybierało nierówności i charakteryzowało się odpowiednią sztywnością.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof zadowolony był zarówno z prowadzenia auta, jak i z tego, iż po obniżeniu o 7 cm kompaktowy Volkswagen po prostu ładnie wyglądał. Mimo braku poszerzeń po takim zabiegu samochód w seryjnych dość ciemnych barwach nawiązywał do German Style.

VW_Golf_Mk4_tuning

Wkrótce po montażu gwintu prawy przedni błotnik pokryty został sticker bomb, czyli „bombą z naklejek” lubianą przez fanów stylu JDM. W podobny sposób ozdobiony został znaczek Volkswagena na tylnej klapie oraz konsola środkowa.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na pokrywie silnika znalazła się charakterystyczna naklejka nadająca stylizacji auta zadziorny charakter. By osiągi choć częściowo z nim współgrały, firma Kingsoft zadbała o to, by z seryjnego silnika AGR osiągającego 90 KM przy 3750 obr./min i 210 Nm przy 1900 obr./min wycisnąć 115 KM.

VW_Golf_Mk4_tuning

Dopełnieniem zmian było przemalowanie felg na różowo, co można uznać za zabieg nawiązujący do Nowej Fali oraz montaż systemu audio.

VW_Golf_Mk4_tuning

Po sezonie auto przeszło „detuning”, który zajął raptem dwa dni. Usunięte zostały naklejki, a felgi TSW ustąpiły miejsca seryjnym. Po wymontowaniu gwintowanego zawieszenia jedyną modyfikacją pozostał program silnika.

VW_Golf_Mk4_tuning

W kwietniu 2012 roku, po odsłużeniu kilku miesięcy u taty Krzysztofa, samochód został sprzedany. Wszystko wskazuje na to, że nowa właścicielka będzie traktować go raczej użytkowo. Krzysztof udowodnił jednak, że „tuningowy surfing”, polegający na złapaniu fali i powrocie do brzegu, może przynieść ciekawe efekty.

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

VW_Golf_Mk4_tuning

VW Golf Mk4

SILNIK/NAPĘD:  1.9 TDI (model AGR); seryjnie: moc 90 KM przy 3750 obr./min, 210 Nm przy 1900 obr./min, po modyfikacji: 115 KM i ok. 380 Nm

NADWOZIE:  pięciodrzwiowe, wersja Generation wyprodukowana na 25-lecie Golfa, lakier Technoblau Metallic (LW5Y), oryginalne światła ksenonowe, oklejone: błotnik, zderzak i emblemat Volkswagena na tylnej klapie, po sesji dodana została osłona klapy silnika, czyli bra

KOŁA/OPONY:  17-calowe TSW Venom, szerokość 8 cali, opony z przodu Fulda 205/45, opony z tyłu Continental 205/45/17

ZAWIESZENIE:  gwintowane FK AK Street

WNĘTRZE:  gałka zmiany biegów wersji Generation, seryjne podgrzewane fotele wykończone jasną skórą, „sticker bomb” na konsoli środkowej

AUDIO:  radio JVC EXAD z DVD, komplet głośników wraz z wysokotonowymi firmy HERTZ, skrzynia basowa JBL, wzmacniacz HELIX dark blue, kondensator Hollywood

WŁAŚCICIEL:  Krzysztof „kysio913”

STYL:  elementy różnych stylów: JDM, German, Nowa Fala

(VW TRENDS 2/2012)


Zamów prenumeratę

 

Podobne

VW-Porsche 914. Sportowe auto ze stajni Porsche i Volkswagena

Marka Porsche od początku istnienia była ściśle powiązana z Volkswagenem. Tylko jeden model w historii nosił oznaczenia obu firm równocześnie. Jest nim VW-Porsche 914. Geneza opracowania wspólnego modelu była prozaiczna. Finanse. Volkswagen potrzebował następcy dla wysłużonego Karmanna Ghia. Z kolei Porsche szukało okazji do wypłynięcia na szersze wody. Firmie ze Stuttgartu brakowało lekkiego i niezbyt…

Tuning VW Corrado 2.0 auto w czasie jazdy

Jak ciekawie stuningować VW Corrado?

Istnieje wiele różnych sposobów na tuningowe „przyprawienie” Volkswagena Corrado. Ten  jest gładki niczym powietrze, które tnie podczas jazdy.   Obniżone zawieszenie, możliwie jak najmocniej wygładzona karoseria i naprawdę sporych rozmiarów obręcze z lekkich stopów – w tym przypadku właśnie te elementy są najważniejsze. Niebieskie trzydrzwiowe coupé jest oryginalne właśnie dzięki temu. Prześledźmy historię modyfikacji tego…