McLaren F1 #063 powrócił - Trends Magazines

McLaren F1 #063 powrócił

McLaren Special Operations (MSO) zaprezentowało świeżo odrestaurowanego McLarena F1 #063 podczas Hampton Court Concours d’Elegance, który odbył się od 6 do 8 września br.

Podwozie 63 przez 18 miesięcy było poddawane drobiazgowej restauracji. Początkowo została rozebrana karoseria i napęd. Następnie wnętrze zostało ponownie wyłożone oryginalną skórą semi-anilinową, która została wyprodukowana wyłącznie dla tego samochodu. Wykończenie w kolorze Woking Grey – mówi się, że inspiracją dla tego koloru stało się ciemnopopielate angielskie niebo, które było częstym widokiem nad ówczesną siedzibą McLarena przy Albert Drive, w pobliżu obecnej lokalizacji MSO – zostało dopracowane przy wykorzystaniu ręcznie wybieranych najlepszych skór, aby sprostać rygorystycznym wymaganiom MSO.

Woking Grey Alcantara® pokrywała deskę rozdzielczą i perforowane siedzenia pasażerów. Fotel kierowcy został ponownie obity skórą Woking Grey z centralnym panelem z perforowanej Alcantary® w kolorze czerwonym. Wszystkie dywaniki w kolorze Woking Grey zostały odnowione, a maty wykończone oblamowaniem z szarej skóry. Kierownica została wymieniona na nową, pochodzącą z zasobów oryginalnych części MSO, podczas gdy oryginalna trafiła z powrotem do rąk właściciela.

Po zakończeniu prac nad wnętrzem, elementy karoserii zostały ponownie przymocowane do podwozia 63, precyzyjnie odmalowane w oryginalnym kolorze Magnesium Silver, co zajęło niemal 900 godzin.

Podczas prac nad karoserią i wnętrzem 6,1-litrowy silnik wolnossący V12 pochodzenia BMW        został całkowicie przebudowany. Po zakończeniu prac przeprowadzono pomiar mocy, aby mieć pewność, że silnik daje wciąż robiącą wrażenie moc 618 KM, która wcześniej pozwała McLarenowi osiągać prędkość 243 mil/h.

Amortyzatory F1#063 zostały odesłane do firmy Bilstein do renowacji, podobnie jak wały napędowe oraz piasty, które trafiły do oryginalnych dostawców, by ci się nimi zaopiekowali. Ostatnim krokiem było potwierdzenie pochodzenia samochodu zgodnie z programem F1 Certification.

Proces odnawiania zakończył się w czerwcu po ponad 3000 godzin pracy, w tym ostatecznych testach na drogowych oraz na torze. Potem w McLaren Technology Centre samochód został przekazany właścicielowi.


Zamów prenumeratę

Tak samo, jak każdy McLaren F1 biorący udział w programie certyfikacji, także #063 posiada teraz swój unikalny certyfikat autentyczności (Certificate of Authenticity) – który jako jedyny na świecie może wydawać McLaren Automotive – potwierdzający pochodzenie, oryginalność, historię serwisowania, jazd po drogach i torze a także stan auta. Zgodność z oryginalną specyfikacją oraz ewentualnymi przeróbkami sankcjonowanymi przez McLarena są potwierdzone wpisami do archiwów fabryki.

Pomiędzy 1993 a 1998 rokiem powstało w sumie 106 sztuk McLarena F1, w tym 64 standardowych samochodów drogowych oraz 28 sztuk wyścigowych GTR, a każdy z nich może zostać certyfikowany.

Podobne

Kupujemy używane BMW E90 335i

Kupujemy używane BMW E90 335i (2006–2012). Namiastka M3 za niższą cenę

Przedsmak osiągów M3 za dużo niższą cenę. BMW 335i z doładowanym 3.0 R6 kusi, ale nie jest pozbawione mankamentów. BMW E90 335i - co pod maską? Turbodoładowany silnik benzynowy pod maską nowego BMW nie szokuje. Wręcz przeciwnie – jest czymś oczywistym, gdyż bawarski koncern nie oferuje już jednostek pozbawionych doładowania. Ale jeszcze w 2006 roku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej!…