VW Golf 2 1,8? l Dyskretny tuning | Trends Magazines

Dyskretny tuning VW Golfa 2 1,8 l

VW Golf II GTI 16V

Jak wielu młodych chłopaków (sam się zaliczam do tego grona), na długo przed zdaniem egzaminu na prawo jazdy Piotr marzył o swoim pierwszym samochodzie.  

VW Golf II GTI 16V

Zapałał sympatią do marki z Wolfsburga dzięki najlepszemu koledze, który miał już auto – Golfa Mk2 z silnikiem 1,6 l. Jak wspomina, samochód był, jak wiele innych, jednak dla nich, młodych ludzi, wyjątkowy.


Zamów prenumeratę

 

VW Golf II GTI 16V

Gdy więc Piotr zaczął planować zakup pierwszego auta, szukał Golfa 2 z silnikiem 1,8 l, generującym 90 KM, zapewniającym przyzwoitą dynamikę lekkiemu nadwoziu. Sam musiał zarobić na wymarzony samochód, dlatego trochę potrwało, zanim odłożył odpowiednią sumę. Uzbierawszy pieniądze zaczął oglądać kolejne egzemplarze, ale za każdym razem był rozczarowany tym, co zobaczył.

VW Golf II GTI 16V

Aż pewnego dnia kolega podsunął mu ciekawą ofertę o sprzedaży Golfa, do tego z jego miasta. Mało tego, okazało się, że ogłoszenie dotyczy Golfa w kultowej wersji GTI! Pierwsza przejażdżka okazała się tak wciągająca, że Piotr wyłożył pieniądze na stół i odjechał Golfem do domu.

VW Golf II GTI 16V

Stan techniczny auta nie był zachwycający, choć miało zdrową blachę i silnik. Doprowadzenie go do obecnego stanu kosztowało właściciela ogrom czasu i niemało nakładów finansowych. Golf należy do Piotra już trzy lata, zobaczmy, co się w tym czasie zmieniło.

VW Golf II GTI 16V

Aby wzmocnić silnik 1,8 l 16V, generujący fabrycznie 139 KM, założony został robiony na zamówienie kolektor oraz kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej, jedynie ostatni tłumik to element przeznaczony specjalnie dla GTI. Niedawno odświeżony został lakier, co niezwykle pozytywnie wpłynęło na prezencję niemłodego już auta (rok produkcji 1987).

VW Golf II GTI 16V

Wersja GTI wyróżnia się kilkoma ciekawymi detalami, ma m.in. czerwoną oblamówkę grilla oraz czerwone paski na zderzakach i listwach bocznych. Znaczek VW w przednim grillu polakierowany jest na czarno, fabrycznie był chromowany.

VW Golf II GTI 16V

Niebagatelny wpływ na właściwości jezdne oraz fantastyczny wygląd ma obniżone za pomocą gwintu MTS zawieszenie, dodatkowo przednie i tylne kielichy spięte są polerowanymi rozpórkami FK.

VW Golf II GTI 16V

Nadkola szczelnie wypełniają 15-calowe felgi Smoor osadzone na 10-milimetrowych dystansach. Wprawne oko dostrzeże tylne lampy przeznaczone specjalnie dla wersji GT. W kabinie nie zaszło wiele zmian, Piotr pozbył się jedynie tylnej kanapy, a przednie fotele zmienił na dobrze wyprofilowane Recaro, które zdobył z Golfa przeznaczonego do złomowania.

VW Golf II GTI 16V

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański


Zamów prenumeratę

 

VW Golf II GTI 16V

VW Golf Mk2 GTI 16V 1987 r.

SILNIK:  1,8 l 16V 139 KM, kolektor i układ wydechowy robiony na zamówienie, końcowy tłumik oryginalny GTI

ZAWIESZENIE:  polerowane rozpórki z przodu i z tyłu, gwint MTS

KOŁA:  polerowane Audi A8 Monoblock 18/8 cali, opony Yokohama Parada i Continental Sport 215/40

NADWOZIE:  pakiet GTI, tylne lampy z wersji GT, czarny przedni emblemat

WNĘTRZE:  fotele Recaro

(VW TRENDS 3/2012)

Podobne

TEST VW Polo 1.0 TSI 3

TEST VW Polo 1.0 TSI DSG – spieszmy się je kochać

Volkswagen ma dar tworzenia samochodów, które osiągają status ikony swojego segmentu. Golf, Passat, Transporter czy wreszcie Polo wyznaczają standardy, podnoszą poprzeczkę, stanowią punkt odniesienia dla innych. Najnowsza generacja mieszczucha z Wolfsburga nadal to czyni. Oto test VW Polo 1.0 TSI DSG. Patrząc na politykę sprzedaży nowego Polo zaczynam się zastanawiać, czy zyska on popularność poprzedników…

E46 Touring z 2JZ o mocy 900 KM- TUNING

Jason jeździł E36 M3. To było daily i auto na tor. Niestety samochód z upływem czasu stał się zbyt wolny... Naturalnie pojawił się pomysł na budowę jakiegoś szalonego i mocnego projektu. I wtedy w Jasonie obudziła się miłość do kombi z dawnych lat... Ale które kombi to tak samo dobry samochód, jak większość sportowych coupe?…