Rasowy wydech do BMW M3 i M4 - Trends Magazines

Rasowy wydech do BMW M3 i M4

bmw-m4-akrapovic-1

Akcesoryjny wydech Akrapoviča dla M3 i M4 jest opcją z gatunku „kup teraz” ‒ słoweńskiej firmie udało się znacząco poprawić dźwięk silników sportowych BMW.

bmw-m4-akrapovic-4

Zadanie do łatwych nie należało. Przypominamy, że M3 i M4 mają silniki nowej generacji, które nie domagają się bardzo wysokich obrotów, a wirnik turbosprężarki działa jak bardzo efektywny… tłumik.

Akrapovic-F80-M3-F82-M4-Exhaust-4

Wpływ na dźwięk wydechów mają też oczekiwania klientów. Coraz częściej życzą sobie oni szybkich, ale zachowawczo brzmiących samochodów. M GmbH musiało więc pogodzić ogień z wodą. Firma Akrapovič postanowiła popracować nad brzmieniem M3 i M4. Opracowała kompletny układ wydechowy, który jest ręcznie wykonywany z tytanu ‒ lekkiego, ale bardzo wytrzymałego metalu.

bmw-m4-akrapovic-5

Tuner zapewnia, że wydech poprawi parametry silnika ‒ nawet jeżeli komputer sterujący nie zostanie przeprogramowany. Najbardziej spektakularne są zyski przy średnich obrotach. Hamownia wykazała dodatkowe 17,4 Nm przy 2350 obr./min oraz 7,3 KM przy 4400 obr./min. Maksymalna zmierzona moc wzrosła z 445,6 KM przy 6250 obr./min do 450,7 KM przy 6600 obr./min, natomiast moment obrotowy skoczył z 583,1 Nm przy 3900 obr./min do 584,6 Nm przy 4000 obr./min.

bmw-m4-akrapovic-3

Można pójść krok dalej i zainwestować w układ wydechowy Evolution – został pozbawiony pary dodatkowych katalizatorów, a średnicę rur zoptymalizowano, uzyskując 452,9 KM oraz 589,2 Nm ‒ bez ingerencji w elektronikę silnika.


Zamów prenumeratę

Kto nie wyklucza chiptuningu, może od razu zamówić downpipe bez katalizatora. Takie rozwiązanie zapewni najbardziej swobodny przepływ spalin i najlepsze brzmienie. Akrapovič przypomina jednak, że samochody pozbawione katalizatorów nie mogą być używane na drogach publicznych.

 

 

Podobne

BMW_740d_F01

BMW 740d xDrive F01. Test z archiwum- ARCHIWUM

BMW serii 7 to przede wszystkim samochód biznesowy. Takie jest jego przeznaczenie szczególnie, gdy jest nowy. Najwięcej do powiedzenia ma więc kierowca, który spędza w nim naprawdę dużo czasu. Dlatego o opinie na temat nowej „siódemki” poprosiliśmy zawodowca – pana Pawła. Dziś to BMW jest możliwe do nabycia, jako używane. Czy warto kupić kilkuletnią serię…

Käfer 1303 Breitbau – Garbus na sterydach

Z racji prostoty konstrukcji Garbusjest podatny na tuning. To, co z poczciwego Volkswagena wyczarowała w 1973 roku firma Oettinger, przechodzi jednak najśmielsze oczekiwania. Symbioza występuje nie tylko w przyrodzie. Układów generujących obustronne korzyści można bez trudu doszukać się także w świecie motoryzacji. Założona w 1946 r. firma Oettinger Sportsystems GmbH zarabia na modyfikowaniu Volkswagenów. Fachowo podrasowane…