Jeszcze bardziej charakterne BMW X3 - Trends Magazines

Jeszcze bardziej charakterne BMW X3

X3 przez lata stało w cieniu X5. Sytuacja uległa jednak zmianie. Nowy model za sprawą wyrazistej stylistyki prezentuje się dobrze nawet na tle większego brata, a 360-konna wersja  X3 M40i zaskakuje osiągami. Szwajcarska firma Dähler Design & Technik GmbHpostanowiła pójść jednak dalej.

Silnik BMW X3 G01 ma mniej restrykcyjny wydech ze stali nierdzewnej i został poddany tuningowi elektronicznemu, który zapewnił 420 KM i 630 Nm. Dähler zapewnia, że samochód spełnia przy tym wszelkie normy emisji.

Potężne siły transferuje na nawierzchnię ośmiostopniowa skrzynia z funkcją Launch Control oraz napęd xDrive. Seryjne obręcze zastąpiono lekkimi, a zarazem wytrzymałymi kutymi felgami dÄHLer CDC1 LP. W ofercie tunera znajdują się też tańsze, odlewane obręcze CDC1.

Specjalistom ze Szwajcarii udało się także poprawić oprogramowanie sterującego pracą cyfrowego panelu wskaźników. Zmieniając soft sprawiono, że wyświetlane na ekranie tło do złudzenia przypomina znane z zegarów najnowszych modeli Alpiny.

Zmiany, choć z pozoru niewielkie, wystarczyły, by kruczoczarne BMW X3 ze standardowym w wersji M40i pakietem M, obejmującym m.in. pakiet aerodynamiczny czy powiększone hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, nabrało charakteru.

Zmiany przeprowadzone przez Dähler Design & Technik GmbH – w szczególności zakończony czterema rurami układ wydechowy, którego nie ma seryjne X3 M40i – upodobniły auto do pełnowartościowej eMki. Także parametry silnika 3.0 R6 nie pozostawiają wiele do życzenia. W końcu SUV osiągnął poziom M3/M4, którego motor rozwija 431 KM i 550 Nm.

Fot. Dähler Design

Podobne

Śmiejesz się z dużych nerek w nowych BMW? Popatrz na to

Duże atrapy chłodnicy w nowych modelach BMW budzą spore kontrowersje. Wiele osób, także fani marki uważają je po prostu za brzydkie. Jednak BMW nie przejmuje się opiniami i tworzy gigantyczne nerki. Wiemy, gdzie i kiedy je pokażą. O dużych nerkach w BMW krążą już memy: Nieoficjalnie nazwano je "zębami bobra" i trzeba przyznać, że coś…

BMW_F20_125d

BMW serii 1 drugiej generacji (F20) – czy warto kupować? – UŻYWANE

Napęd na tył oraz dostępność sześciocylindrowych silników czynią z jedynki wyjątkową propozycję w klasie kompaktowej. Wychodzącą właśnie z produkcji generację F20 można kupić za coraz bardziej rozsądną cenę.   Oczywiście już na początku trzeba sobie jasno powiedzieć – w przypadku samochodu, który w dobrej konfiguracji kosztował 120–150 tys. zł lub więcej, na okazyjne zakupy lepiej nie liczyć. Znalezienie F20 za mniej niż 35 tys. zł…