Rasowe BMW E36 w stylu german - Trends Magazines

Rasowe BMW E36 w stylu german

Kiedy Kris został właścicielem tego E36, wiadomo było, że wprowadzi w nim liczne zmiany, tym bardziej że jest już jego piąte BMW.

Po sprzedaży E46 nabrał ochoty na kupno starszego modelu. Myślał o E30, aczkolwiek po kilku miesiącach bezowocnych poszukiwań zaczął rozglądać się także za nowszą generacją w nadwoziu coupé lub cabrio. Traf chciał, że podczas wypoczynku w Zakopanem dostał informację, iż całkiem niedaleko ktoś ma do sprzedania dobrze utrzymane E36, więc nie namyślając się długo podjechał tam pociągiem, obejrzał auto i stał się jego właścicielem.

BMW wyjechało z fabryki z silnikiem 2,8 l o mocy 193 KM oraz w kompletnym M-pakiecie. W wyposażeniu miało dwustrefowy klimatronik, komputer OBC, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby, lusterka itd. Przez poprzedniego właściciela zostało doposażone w jedną z najpiękniejszych rzeczy w tym aucie ‒ fotele z wersji M3, tzw. Vadery w kolorze jasnego toffi.

Dodatkowo samochód został wyposażony w gwintowane zawieszenie oraz poszerzone tylne nadkola mogące pomieścić odpowiedniej szerokości felgi. Nowy właściciel E36 szybko zaczął montować brakujące, jego zdaniem, elementy. Pierwsza była kierownica z modelu E39, tzw. serducho, z przyciskami multifunkcyjnymi. Wymieniona została gałka na oryginalną podświetlaną wraz z przeszyciami w barwach ///M, podobnie jak mieszki hamulca ręcznego oraz dźwigni zmiany biegów. Zamontowany został także short shifter. Oprócz tego radio z wyświetlaczem idealnie pasującym do fabrycznego bursztynowego podświetlenia kokpitu.

Ponadto odnowiono lakier, zamontowano blendę rejestracji z wersji USA, dołożono ksenony, czarno-białe emblematy BMW oraz ‒ co najważniejsze ‒ zamontowano nowe koła. Są to felgi skręcane marki OZ, model MITO II w rozmiarach 8.5j/10j R17. Na nie założono opony Dunlop SP9000 205/40 i 225/35, co pozwoliło uzyskać efektowny naciąg. Zestaw zgrano z nadkolami poprzez maksymalne skręcenie gwintu oraz uzbrojenie tylnych amortyzatorów w odboje, by zapobiec ocieraniu opon o nadkola. Uzyskany efekt to rasowy german.

E36 Krisa na pewno zwraca na siebie uwagę. Właściciel ma w planach wiele następnych modyfikacji, m.in. montaż oryginalnych spryskiwaczy reflektorów, czujników parkowania, spojlera z wersji M3 GT, lepszej klasy zawieszenia, jeszcze szerszych i efektowniejszych kół. Życzymy sukcesów!

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

BMW E36

SILNIK: M52B28 o mocy 193 KM i 280 Nm

NADWOZIE: M-Pakiet, lampy black hella + ksenon, blenda USA, poszerzone nadkola pod felgi 10j

KOŁA/OPONY: OZ MITO II 8.5j/10j; opony: Dunlop SP9000 205/40/17 (przód) i 225/35/17 (tył)

ZAWIESZENIE: gwintowane

WNĘTRZE: kompletny OBC, klimatronik, Vadery M3

WŁAŚCICIEL: Kris

STYL: German Style

(BMW TRENDS 3/2013)

Podobne

BMW X7 M50i od Dahlera – szybsze od M5

Jeżeli rozglądacie się za dużym rodzinnym SUVem, ale jednocześnie chcielibyście mieć coś o osiągach BMW M5, to X7 od Dahlera jest dla was. Szwajcarski tuner przygotował tutaj naprawdę mocny zestaw! Już BMW X7 w podstawowej odmianie benzynowej - 40i jeździ zaskakująco dobrze (jak na auto tych rozmiarów), co mieliśmy okazję sprawdzić. Wersja M50i to już…

8-kilometrowy OS w Pile – trwają zapisy na I rundę Rallysprint Challenge

Do startu w I rundzie Rallysprint Challenge zgłosiło się już ponad 50 uczestników, a zapisy nadal trwają. Automobilklub Bydgoski wraz z Pilskim przygotowali dla kierowców odcinek o długości ok. 8 km. To świetna okazja by rozruszać się po zimowej przerwie! Ogólnopolski cykl Rallysprint Challenge rozpoczyna sezon od zawodów na lotnisku w Pile. I rundę zaplanowano na…