Zapomniane i piękne BMW Coupé - Trends Magazines

Zapomniane i piękne BMW Coupé

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé to przykład idealnego połączenia włoskiego piękna i niemieckiej technologii. Ekskluzywny samochód został zaprojektowany przez słynne studio Pininfarina, a pod kształtnym nadwoziem kryje mechanikę bawarskiego koncernu.

Gran Lusso Coupé ma proporcje typowego BMW ‒ długą maskę, nisko poprowadzoną linię dachu oraz muskularny tył z charakterystycznie załamaną linią bocznych szyb (Hofmeister kink). Jak przystało na nowoczesny samochód, ma diodowe oświetlenie. Wysoka wydajność LED-ów pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów reflektorów. Karoseria jest w zasadzie pozbawiona ozdobników. Styliści studia Pininfarina wyszli ze słusznego założenia, że źródłem piękna powinna być czysta forma.

21-calowe felgi zostały zaprojektowane specjalnie dla prezentowanego modelu. Smaczkami są gustowne mocowania lusterek, trójwymiarowe oznaczenia modelu na błotnikach oraz klosze tylnych reflektorów o skomplikowanym kształcie. Do tylnych słupków przytwierdzono wiele mówiące logo V12 – odważny krok w dobie ekologicznej poprawności.

Nie jest to zabieg na wyrost. Pod maską faktycznie upakowano silnik V12. Konstruktorzy nie ujawniają szczegółów, ale w najlepszym przypadku może to być 6.0 V12, które dostarcza 544 KM i 750 Nm.

O tym, że potężna jednostka, jak również reszta mechaniki może pochodzić z BMW serii 7, świadczy wygląd wnętrza. Deska rozdzielcza oraz konsola środkowa są łudząco podobne do elementów stosowanych w „siódemce”. Designerzy pozbyli się wszystkiego, co zbędne – np. schowka przed pasażerem. Boczki drzwiowe i kierownica mają nowy kształt, a po stronie pasażera między deską rozdzielczą i konsolą środkową pojawił się dodatkowy uchwyt.

Materiały użyte do wykończenia kabiny są z najwyższej półki. Dosłownie! Podsufitkę pokryto materiałem utkanym z wełny, skóry dostarczyła fabryka Foglizzo, natomiast ozdobne inkrustacje wykonano z nowozelandzkiego drewna kauri, które wyróżnia się ciepłym kolorem i strukturą. Szlachetny materiał ma… 48.000 lat. To nie pomyłka! Informacja brzmi jednak na tyle niesamowicie, że dla wątpiących przygotowano certyfikat z badania wieku drewna metodą radiowęglową.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé nie doczeka się produkcyjnej wersji. Samochód został przygotowany na wystawę zabytkowych piękności motoryzacji Concorso d’Eleganza Villa d’Este, które odbywa się nad brzegiem włoskiego jeziora Como.

Łukasz Szewczyk

Fot. BMW

(BMW TRENDS 3/2013)

Podobne

Używane E36 Compact: BMW dla ubogich?

Przez wielu były określane mianem „BMW dla ubogich”. Niesłusznie, bo w mocniejszych wersjach E36 odmiany Compact dawały masę radości z jazdy. O czym warto pamiętać i na co uważać, szukając trzydrzwiowej „bawarki”? E36 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Dotyczy to jednak przede wszystkim mocnych sedanów, Touringów, Coupé czy Cabrio. Nieco w cieniu stoi Compact,…

BMW M8 Competition Gran Coupé 4

TEST BMW M8 Competition Gran Coupé: Problem z tożsamością

Wydaje się, że BMW M8 Competition Gran Coupé ma w nosie prawa fizyki. Nie bardzo jednak wiadomo, dla kogo został stworzony ten wart ponad milion złotych czterodrzwiowy sedan. Na wstępie kilka słów o stylistyce. Można powiedzieć, że to subiektywna kwestia, ale wiecie co? BMW M8 Gran Coupé jest po prostu piękne. Zachwycająca jest gładka, nienaładowana wlotami…