Herbie - disneyowski Garbus za 350 tys. złotych! - Trends Magazines

Herbie – disneyowski Garbus za 350 tys. złotych!

Samodzielnie jeździ, ma emocje i kaprysy – wizję takiego Garbusa stworzyło studio Walta Disneya. Herbie stał się jedną z najlepiej rozpoznawalnych motoryzacyjnych gwiazd szklanego ekranu.

Amerykański dom aukcyjny Bonhams zlicytował właśnie samochód, który wystąpił w filmie „Herbie Goes To Monte Carlo” („Chrabąszcz jedzie do Monte Carlo”) z 1977 roku.

Nowego właściciela znalazło auto występujące w scenach, w których Herbie jeździł bez pomocy kierowcy. Volkswagen nie został wyposażony w układ zdalnego sterowania. Był prowadzony przez kaskadera siedzącego w fotelu wciśniętym w pogłębioną podłogę pod tylną kanapą, które gwarantowało, że kierowca nie był widoczny z zewnątrz. Aby kierowanie samochodem z tylnej kanapy było możliwe, konieczna była relokacja pedałów, dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Tak zmodyfikowany samochód nie może być oczywiście legalnie eksploatowany na drogach publicznych.

Dla nabywcy pojazdu nie grało to roli. Przeznaczył na zakup Herbiego 86.250 dolarów, czyli równowartość niemal 350 tysięcy złotych. To najdroższy z kiedykolwiek zlicytowanych Garbusów. Warto dodać, że w grudniu 2014 roku auto było licytowane przez internet. Najwyższa z 83 ofert opiewała na 55.200 dolarów. Tak dużych zysków nie zapewniają ani najlepiej oprocentowane lokaty, ani gra na giełdzie.

Wątpliwe, by wartość Herbiego stopniała. Nadwozie samochodu jest w doskonałym stanie, na felgach znajdują się kultowe i drogie w zakupie opony Goodyear GT Radial, a wraz z samochodem nabywca otrzymał dokumenty wystawione na Disney Walt Productions.

Podobne

Audi RS6 Allroad? Tak, ono istnieje!

Co powiecie na połączenie dwóch skrajnie różnych odmian Audi A6? Uterenowione Allroad i sportowe RS6 w jednym? Czy to możliwe? Tak, a na dodatek teraz można je kupić. Niedawno prezentowaliśmy wam piekielnie mocnego Golfa R32, ale historia tego Allroad Quattro jest zupełnie inne. Toczy się wokół Audi A6 typoszeregu C5. Za bazę tego auta posłużyło…

Platforma MEB – na tym powstają VW ID.

Pisząc o Volkswagenach z rodziny ID. nie możemy zapomnieć o platformie MEB. Co trzeba wiedzieć na temat Modulare Elektrobaukasten? Inżynierowie Volkswagena zmienili sposób myślenia o projektowaniu i produkcji samochodów, tworząc platformę MQB. W jej przypadku jedyną stałą była odległość pedałów od przedniej osi, oraz unifikacja zespołów napędowych czy elektroniki w desce rozdzielczej i pod maską. Rozmiary i położenie pozostałych elementów można kształtować wedle…