Volkswagen I.D. R, czyli elektryczna wyścigówka na Pikes Peak

Volkswagen I.D. R, czyli elektryczna wyścigówka

Sportowy oddział Volkswagena intensywnie przygotowuje się do występu w wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado w USA. 24 czerwca wystartuje tam elektrycznie napędzany prototyp Volkswagen I.D. R Pikes Peak.

Elektryczny samochód sportowy z napędem na cztery koła łączy rolę ambasadora elektrycznych aut z rodziny I.D. z najbardziej sportowymi samochodami z gamy Volkswagena – modelami spod znaku R. Stanowi on jednocześnie pierwszy krok do przyszłej jeszcze bardziej intensywnej współpracy Volkswagen R GmbH i Volkswagen Motosport. Marka Volkswagen zamierza oferować na światowym rynku do 2025 roku ponad 20 nowych pojazdów z napędem elektrycznym. Rozpoczęcie produkcji pierwszego seryjnego modelu rodziny I.D. zaplanowano na koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau w Saksonii.

„Prezentując rodzinę I.D. chcemy, by Volkswagen zajął czołowe miejsce w dziedzinie elektromobilności – wyjaśnia dr Frank Welsch, członek zarządu VW ds. rozwoju „I.D. R Pikes Peak i jego udział w najsłynniejszym wyścigu górskim świata mają pod tym względem nie tylko znaczenie symboliczne, ale jest to też bardzo cenny i wymagający sprawdzian dający duże doświadczenie w dziedzinie rozwoju aut elektrycznych w ogóle” – dodaje Welsch.

Międzynarodowy wyścig górski Pikes Peak – przez znawców zwany też „Race to the Clouds” – odbywa się od 1916 roku w pobliżu Colorado Springs w Rocky Mountains. Jego 19,99-kilometrowa trasa prowadzi od startu na wysokości 2.800 metrów do szczytu znajdującego się 4.302 m nad poziomem morza. Po raz ostatni Volkswagen brał udział w tym wyścigu w 1987 roku wystawiając spektakularnego Golfa z dwoma silnikami (każdy napędzał jedną oś), który osiągał imponującą moc 652 KM. Niewiele wtedy brakowało, żeby samochód ten odniósł zwycięstwo.

„Nadszedł więc najwyższy czas na rewanż”, stwierdził dyrektor Volkswagen Motosport Sven Smeets. „I.D. R Pikes Peak jest dla nas niezwykle emocjonującym wyzwaniem, które da nam szansę pokazać co samochody elektryczne mogą osiągnąć w sporcie. Cały zespół skupiony wokół kierowcy Romaina Dumasa jest niezwykle zdeterminowany, żeby ustanowić nowy rekord w dziedzinie samochodów elektrycznych”. Rekordowy czas w klasie elektrycznych prototypów wynosi w tej chwili 8.57,118 min. i został ustanowiony w 2016 roku przez Nowozelandczyka Rhysa Millena (e0PP100).

Podobne

Tuning Golfa III (JMS)

Dawny król zlotów VW po tuningu

Niegdyś był królem zlotów tuningowych. Obecnie mało kto myśli o modyfikowaniu Golfa III. Trend może się jednak zmienić. Firma JMS Fahrzeugteile postanowiła wyjść naprzeciw potencjalnym oczekiwaniom rynku i przygotowała pakiet akcesoriów dla zainteresowanych poprawianiem auta, które wkrótce stanie się youngtimerem. Trudno sobie wyobrazić, by ktokolwiek chciał utrzymać Golfa III w stylu retro. Bardziej prawdopodobne wydają się modyfikacje na miarę szalonych lat…

VW Golf 8 R z zawieszeniem ST_XTA_plus_3 w czasie jazdy widok z tyłu

Radość ze sportowej jazdy… Golfem dzięki KW. Drżyjcie BMW!

Znany miłośnikom tuningu i motorsportu producent zawieszenia, KW automotive, ma nową propozycję do prawie wszystkich modeli Golfa 8 (w tym wersji po liftingu) oraz Golfa GTI, Golfa GTI Clubsport i Golfa R Performance. Teraz, dzięki zestawowi zawieszenia gwintowanego XTA plus 3 doświadczysz radości jazdy, którą chwalą się fani BMW. Zestaw obejmuje regulowane amortyzatory wielozaworowe w…