500 KM i 970 Nm. Oto nowy Touareg od ABT- TUNING - Trends Magazines

500 KM i 970 Nm. Oto nowy Touareg od ABT- TUNING

ABT Sportsline, największy na świecie tuner pojazdów VW i Audi, znalazł okazję, aby podnieść osiągi Volkswagena Touarega. Nowe ulepszenia wydajności ABT Power dotyczą silnika V8 TDI, który został po raz pierwszy wprowadzony wiosną 2019 r. i którego standardowa specyfikacja oferuje 422 KM (310 kW). Dzięki nowej, zaawansowanej technologicznie jednostce sterującej ABT Engine Control (AEC) silnik zapewnia obecnie ogromną moc 500 KM (368 kW). Jednocześnie maksymalny moment obrotowy zostaje zwiększony z 900 do 970 Nm. 

Choć ABT nie podaje osiągów, to obstawiamy, że 0-100 jest teraz osiągane w czasie poniżej 4,5 sekundy (seryjnie 4,9). ABT zapewnia na modyfikacje gwarancję i odpowiednią certyfikację.

Pakiet ABT Power jest również dostępny dla standardowego silnika wysokoprężnego V6 o mocy 286 KM (210 kW). Tutaj moc jest zwiększana do 330 KM (243 kW), a maksymalny moment obrotowy jest zwiększany z 600 do 650 Nm. Opracowywany jest również pakiet dla 3-litrowej wersji o mocy 231 KM (170 kW) i będzie dostępny w ABT Sportsline od stycznia 2020 r. ABT Sportsline proponuje też felgi rozmiarze aż do 22 cali. Do wyboru jest cała gama modeli dostępnych na stronie producenta.

Naszym zdaniem flagowy VW z najpotężniejszym silnikiem V8 o mocy dodatkowo podniesionej do 500 KM to prawdziwy potwór i bardzo nam się podoba!

 

Podobne

Volkswagen Arteon 2.0 TSI 4Motion auto z otwartymi drzwiami

Czy wciąż warto kupić przedliftową limuzynę? Test Arteona 2.0 TSI 4Motion

Wyrazisty przód, opadająca linia dachu, drzwi bez ramek na szyby, ponadprzeciętne właściwości jezdne i możliwość przyspieszenia do 100 km/h w 5,6 s to tylko część atutów Arteona 2.0 TSI. Cały czas interesujący Rolę flagowego modelu Volkswagena w latach 2002–2016 pełnił Phaeton – produkowana w Dreźnie luksusowa limuzyna bazowała na płycie podłogowej D1, co oznacza, że była technicznie blisko spokrewniona z Bentleyem Continentalem Flying Spur. W 2016 roku końca…

To nowy VW Phaeton. To znaczy taki miał być, ale nie powstanie

VW Phaeton był odpowiedzią na Audi A8, Mercedesa klasy S, czy BMW Serii 7. Był to najbardziej odważny projekt Volkswagena i trzeba przyznać, że dość udany, chociaż nie odniósł rynkowego sukcesu. I dlatego Niemcy nie wprowadzili nowego modelu, choć ten był już prawie gotowy w 2016 roku, ale VW pokazał go dopiero teraz. Oto, jaki…