Subtelny tuning Bory - Trends Magazines

Subtelny tuning Bory

Tuning-VW-Bora-widok z tyłu

Auto widoczne na zdjęciach ściągnął do Polski wyłącznie w celach zarobkowych prywatny importer. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności był znajomym kuzyna obecnego właściciela samochodu, dzięki czemu Bora trafiła we właściwe ręce.

Auto dalece odbiegało od oryginału. Niemiecki użytkownik zadbał o to, aby różniło się od przeciętnych czterech kółek. Jednak zestawienie z sobą niskiego i dość sztywnego zawieszenia Supersport, przednich lamp Angel Eyes, tylnych świateł diodowych, umieszczonych w zderzaku w kratkach maskujących ponadstandardowych halogenów i 18-calowych felg ASA nie było zbyt fortunnym pomysłem, dlatego Damian czym prędzej postanowił się wszystkiego pozbyć.

Tuning-VW-Bora-widok z przodu

Plan przebudowy Bory

Po uzbieraniu odpowiednich funduszy świeżo upieczony posiadacz klasycznego sedana opracował plan całkowitej przemiany Bory. Miało być efektownie, ale jednocześnie z klasą i właściwym dla limuzyny szykiem, dlatego też wszelkie modyfikacje należało przeprowadzić w sposób niezwykle przemyślany.

Tuning-VW-Bora-kokpit

Ponieważ Borę wyposażono w najbogatszy pakiet Highline, Damian nie musiał poświęcać zbyt wiele uwagi wnętrzu, które jak na kompaktową klasę auta, rozpieszczało wieloma udogodnieniami.

Tuning-VW-Bora-przednie fotele

Klimatyzacja, podgrzewane fotele, system stabilizacji toru jazdy czy przyzwoicie wyprofilowane fotele zapewniające wysoki komfort podróżowania to tylko niektóre elementy z bogatej listy wyposażenia.

Tuning-VW-Bora-panel audio i klimatyzacji

Do tego dołożono jeszcze pedały i podstopnicę z Audi TT, dekoracyjne drewniane elementy konsoli, a także wydajniejszy system audio, oparty o odseparowany zestaw głośników Helix DB 62.1 i radioodtwarzacz Alpine CDE-9874RR.

Zawieszenie, koła i dodatki

Fabryczne zawieszenie bardzo dobrze radziło sobie z nierównościami, ale brakowało mu  sportowych cech. Damian zdecydował się więc zastosować gwintowany zestaw TA-Technix, umożliwiający płynną regulację wysokości i gwarantujący zauważalną poprawę prowadzenia i sztywności samochodu.

Zrobiło się twardo i wreszcie koła schowały się w nadkola. Niestety oryginalne felgi z oponami o bardzo wysokim profilu nie pasowały do całości, dlatego należało je zastąpić efektowniejszymi. Wybór padł na nietypowe 18-calowe obręcze z Mercedesa Klasy S o 8,5 cala szerokości. Wypolerowane ranty i środek pomalowany metodą proszkową na czarno kontrastują ze srebrnym lakierem nadwozia.

Tuning-VW-Bora-grill

Bora powoli przeistaczała się w pojazd mogący z powodzeniem startować w konkursach Show & Shine. Damian zaopatrzył ją w stosowny pakiet chromowanych elementów występujący w późniejszych odmianach Highline, czarny grill, dokładkę zderzaka z wersji z silnikiem V6, duże prawe lusterko wsteczne, a także zaślepki kierunkowskazów WOB pochodzące z Passata B4.

Na tym nie poprzestał i dołożył lampy in.pro z czarnymi środkami, antenę dachową z Audi A6, polerowane końcówki wydechu Ultera, tylne klosze od najmocniejszej V6, natomiast z klapy bagażnika zdjął oznaczenia, przez co jedynie znawcy tematu zorientują się, iż mamy do czynienia z klasycznym TDI.

Gdy za mało mocy

Wprawdzie 90-konna jednostka napędowa to nie demon prędkości, ale za to jest oszczędna. Niestety nie imponuje dynamiką. Volkswagen z takim motorem rozpędza się do 180 km/h i osiąga pierwszą setkę po 12,9 sekundy.  Z drugiej jednak strony, właściciel planuje wzmocnienie silnika poprzez zmianę oprogramowania. Myśli także o wprowadzeniu dalszych modyfikacji. Wewnątrz mają zostać zamontowane obite skórą fotele Recaro, felgi z W140 zastąpią inne równie ciekawe obręcze, rozbudowana zostanie instalacja audio, zaś samochód usiądzie jeszcze niżej dzięki zmodernizowanemu zawieszeniu.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning-VW-Bora-widok z boku

VW Bora 1,9 TDI

SILNIK: 1896 ccm, ALH, 90 KM przy 3740 obr./min i 210 Nm przy 1900 obr./min.

NADWOZIE: chromowany pakiet z późniejszej edycji Highline, czarny grill, dokładka zderzaka z wersji V6, zaślepki kierunkowskazów WOB z Passata B4, duże prawe lusterko, antena dachowa z Audi A6, polerowane końcówki wydechu Ultera, tylne lampy z Bory V6, przednie klosze in.pro z czarnymi środkami, klapa bagażnika bez oznaczeń.

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw TA-Technix, adaptery zmieniające rozstaw z 5×100 na 5×112 o grubości 20 mm.

KOŁA: 18-calowe felgi Ronal z Mercedesa W140, polerowane ranty, środki pomalowane metodą proszkową na czarno, opony w rozmiarze 215/35.

WNĘTRZE: pedały i podstopnica z Audi TT, drewniane wykończenia konsoli centralnej.

AUDIO: radio Alpine CDE-9874 RR, odseparowany zestaw głośników Helix DB 62.1.

WŁAŚCICIEL: Damian.

(VW TRENDS 6/20210)

Podobne

Ostatni wyprodukowany Fiat 126p do obejrzenia

Fiata 126p, czyli "Malucha" zna chyba każdy. Auto, które dosłownie zmotoryzowało Polskę w czasach PRL jest już kultowe. Produkcję zakończono w 2000 roku i teraz ostatni z ostatnich egzemplarzy pojawi się wkrótce w muzeum. Nie chodzi tu tylko o edycję Happy End, która wieńczyła karierę Fiata 126p. Chodzi tu o samochód z najwyższym numerem VIN,…

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti 9

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti – tajemniczy skrót

Turismo Internazionale – w skrócie ti. Takie oznaczenia nosiły kultowe BMW 1800 oraz 2000. Napis „ti” pojawiał się także na mniej kultowych, ale nie mniej popularnych BMW Compact. Jednak wraz z zakończeniem produkcji generacji E46 Niemcy zapomnieli o wersjach turismo internazionale. Teraz, po kilkunastu latach przerwy, oznaczenie ti powraca w nowej, usportowionej wersji serii 1.…