30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy - Trends Magazines

30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-widok z przodu

Volkswagen Caddy pierwszej generacji był typowym samochodem użytkowym. Po wielu latach od zakończenia produkcji nie stal się jednak zbyt popularnym obiektem tuningu. Dobrze zachowane lub przerobione z gustem egzemplarze to prawdziwa rzadkość na naszych drogach. To właśnie ta niewielka popularność sprawiła, że w garażu Patryka stanął ponadtrzydziestoletni pick-up z Wolfsburga.

Pierwszy Caddy zjechał z taśmy produkcyjnej w 1979 roku. Był to model wyjątkowy dla Volkswagena. Dlaczego? Ponieważ do tej pory koncern nie oferował cywilnego auta użytkowego. Caddy bazował na kompaktowym Golfie I. W niektórych krajach nosił nazwę Rabbit Pickup. W ofercie silnikowej znalazły się zarówno jednostki benzynowe, jak i diesle. Co ciekawe, lekko zmodernizowany pierwszy Caddy produkowany był w RPA aż do 2007 roku.

Liczy się pierwsze wrażenie

Z Patrykiem, właścicielem opisywanego samochodu, spotkałem się w Trójmieście. Pierwszy zjawiłem się w umówionym miejscu, ale już po chwili zauważyłem nadjeżdżającego białego Caddy. Pierwsze wrażenie? Samochód, mimo że w popularnym białym kolorze, natychmiast rzuca się w oczy. Drugie wrażenie? Auto jest tak nisko zawieszone, że miałem obawy, czy wjedzie na miejsce sesji zdjęciowej.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-fronta uat

Od razu zapytałem Patryka: dlaczego Caddy? Odpowiedział, że fani tuningu i zadbanych klasyków zazwyczaj wybierają starsze Golfy, Garbusy czy Jetty. A wybór Caddy’ego oczywisty nie jest.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-zegary

Cóż, że ze Szwecji

Poszukiwania konkretnego auta trwały ponad rok. W pierwszej kolejności na polskim rynku. Niestety, większość samochodów wystawionych na sprzedaż była w tragicznym stanie. Część nie miała nawet dokumentów oraz prawa do rejestracji! Natomiast ceny nielicznych zadbanych modeli były bardzo wywindowane. Nic dziwnego, że Patryk zainteresował się zagranicznymi ofertami sprzedaży.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie fotele

Prezentowanego Caddy’ego zakupił w Szwecji. Znalazł go na jednej ze szwedzkich stron ogłoszeniowych. Był bardzo zadbany, miał zakonserwowaną podłogę oraz bardzo czyste wnętrze, a pod maską najmocniejszy w tym modelu silnik 1,8 l o mocy 95 KM. Jednostka także była w dobrym stanie, na co w pewnym stopniu mógł mieć wpływ stosunkowo niski przebieg, wynoszący około 190 tys. km.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-tył auta

Jedynym minusem był stan lakieru. Wiele elementów nadwozia miało różny odcień bieli. Jednak nie stanowiło to najmniejszej przeszkody dla Patryka, który i tak planował poważnie przerobić auto.

Zmiany, zmiany, zmiany

Zmiany zaczęły pojawiać się jesienią 2019 roku. Gdy zakończył się sezon zlotów, a dni stały się krótsze, więcej czasu można było poświęcić autu.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-kokpit

Patryk najpierw zajął się wnętrzem. Zamontował tak zwaną miękką deskę z zegarami z Golfa II. Seryjne fotele zastąpił fotelami z… Mazdy CX-5 z 2018 roku. Zaskoczeni? Boczki, podsufitkę, słoneczniki oraz plecy zostały obszyte pikowanym skajem. Samochód postawiono na 14-calowych felgach Borbet T, a gwintowane zawieszenie jeszcze bardziej skręcono, aby Caddy nie wyglądał jak koza.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-auto z boku

Przedmiotem kolejnego etapu prac nad pick-upem była blacharka. Co prawda samochód nie był zardzewiały (choć w niektórych miejscach zaczął trochę korodować), ale różne odcienie lakieru na każdym elemencie nie dawały Patrykowi spokoju. Dlatego przekształcił garaż w lakiernię i od razu zabrał się do roboty.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie koło

Po paru tygodniach ciężkiej pracy udało mu się wyszpachlować, pomalować i okleić samochód. Ciekawym i zarazem nietuzinkowym pomysłem jest wyklejenie na masce wzoru szachownicy. Ten sam motyw znajduje się także na podłodze paki. To właśnie malowanie i oklejanie maski przysporzyło Patrykowi najwięcej kłopotów.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-wydech

Plusy i minusy

Za co najbardziej ceni swoje auto Patryk? Caddy, mimo że ma ponad 30 lat, dzięki 95-konnemu silnikowi potrafi sprawić sporo frajdy. Sporo satysfakcji dają także reakcje ludzi, którzy widząc niesztampowego pick-upa szczerze się uśmiechają. W takich chwilach czuć, że wiele osób szanuje pasję i pracę, jaką w doprowadzenie samochodu do obecnego stanu włożył jego właściciel.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-auto od tyłu

Minusy? Są dwa. Jeden jest na akumulatorze. Drugi to bez wątpienia niewielki prześwit. Każdą podróż trzeba dobrze zaplanować. Nawet z pozoru niewielka nierówność lub typowy śpiący policjant może okazać się niebezpieczny dla miski olejowej.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednia szyba

Plany na przyszłość

W 2020 roku z powodu pandemii wiele zlotów i spotów fanów marki z Wolfsburga musiało przenieść się do Internetu. Obecny rok jak na razie jest wielką niewiadomą. Wszyscy trzymamy kciuki, aby życie wróciło do normalności, a wielbiciele czterech kółek znów bez przeszkód mogli się spotykać.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie koło

Samochód Patryka nie jest trzymany pod kocem. Auto i jego właściciel już nie mogą się doczekać cieplejszych dni. Biały Caddy ma sprawiać radość nie tylko swojemu kierowcy, ale także cieszyć oczy innych.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-choinki zpachowe

Plany na przyszłość? Po zadaniu tego pytania Patryk tylko się uśmiecha. Pewne jest jedno. Niemiecki klasyczny pick-up w najbliższym czasie na pewno nie zostanie sprzedany. Patryk nie lubi często zmieniać aut, a białego „Caddika” darzy szczególną sympatią.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-kondensator Hollywood

Na koniec zdradzę wam sekret: być może pod przednią maskę trafi motor VR5 lub VR6, pojawią się inne felgi, a biały Caddy nie będzie już… biały. Trzymajcie kciuki i wypatrujcie tego niesztampowego auta na trójmiejskich drogach!

 

Volkswagen Caddy I Pickup 1990 rok

SILNIK/ NAPĘD
1.8 JH, 95 KM, 142 Nm, manualna pięciostopniowa skrzynia biegów, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane MTS Technik, hamulce przednie tarczowe seryjne, hamulce tylne bębnowe seryjne
KOŁA/ OPONY
Felgi Borbet T 14 cali
NADWOZIE
Biały lakier, maska i paka we wzór w szachownicę
WNĘTRZE
Miękka deska z Golfa II, fotele z Mazdy CX-5, boczki, podsufitka, słoneczniki i plecy pokryte pikowanym skajem
AUDIO
Radio Sony, wzmacniacz Pioneer, subwoofer Ground Zero, kondensator Hollywood 1 farad
STYL
German style
WŁAŚCICIEL
Patryk/ Dworaź
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję Tacie i Mamie za dużą pomoc przy tworzeniu projektu oraz mojej Narzeczonej za cierpliwość

(VW TRENDS 1/2021)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

E46 z carbonu- TUNING

Znajdujący się w Bangkoku sklep z akcesoriami tuningowymi AKANA & GP Racing by Factory opublikował zdjęcia nadwozia BMW E46 Coupé wykonanego z włókna węglowego.  Super full carbon, bo tak nazywa się ta konwersja nadwozia zawiera progi, słupki A, B, C i dach. W komplecie są cztery błotniki z poszerzeniami (a'la GT3), zderzaki i maska z…

BMW 3.0 CSL na sprzedaż

BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile

Nowoczesne BMW 3.0 CSL powstało jako hołd dla kultowego modelu E9 3.0 CSL z lat 70. To auto uznane jest przez wielu za jedno z najbardziej kultowych modeli marki. BMW wyprodukowało tylko 50 egzemplarzy i teraz jeden z nich jest na sprzedaż. Kosztuje fortunę, ale to było do przewidzenia. BMW 3.0 CSL zostało zaprezentowane w…