30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy - Trends Magazines

30-letni pick-up z Wolfsburga jak nowy

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-widok z przodu

Volkswagen Caddy pierwszej generacji był typowym samochodem użytkowym. Po wielu latach od zakończenia produkcji nie stal się jednak zbyt popularnym obiektem tuningu. Dobrze zachowane lub przerobione z gustem egzemplarze to prawdziwa rzadkość na naszych drogach. To właśnie ta niewielka popularność sprawiła, że w garażu Patryka stanął ponadtrzydziestoletni pick-up z Wolfsburga.

Pierwszy Caddy zjechał z taśmy produkcyjnej w 1979 roku. Był to model wyjątkowy dla Volkswagena. Dlaczego? Ponieważ do tej pory koncern nie oferował cywilnego auta użytkowego. Caddy bazował na kompaktowym Golfie I. W niektórych krajach nosił nazwę Rabbit Pickup. W ofercie silnikowej znalazły się zarówno jednostki benzynowe, jak i diesle. Co ciekawe, lekko zmodernizowany pierwszy Caddy produkowany był w RPA aż do 2007 roku.

Liczy się pierwsze wrażenie

Z Patrykiem, właścicielem opisywanego samochodu, spotkałem się w Trójmieście. Pierwszy zjawiłem się w umówionym miejscu, ale już po chwili zauważyłem nadjeżdżającego białego Caddy. Pierwsze wrażenie? Samochód, mimo że w popularnym białym kolorze, natychmiast rzuca się w oczy. Drugie wrażenie? Auto jest tak nisko zawieszone, że miałem obawy, czy wjedzie na miejsce sesji zdjęciowej.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-fronta uat

Od razu zapytałem Patryka: dlaczego Caddy? Odpowiedział, że fani tuningu i zadbanych klasyków zazwyczaj wybierają starsze Golfy, Garbusy czy Jetty. A wybór Caddy’ego oczywisty nie jest.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-zegary

Cóż, że ze Szwecji

Poszukiwania konkretnego auta trwały ponad rok. W pierwszej kolejności na polskim rynku. Niestety, większość samochodów wystawionych na sprzedaż była w tragicznym stanie. Część nie miała nawet dokumentów oraz prawa do rejestracji! Natomiast ceny nielicznych zadbanych modeli były bardzo wywindowane. Nic dziwnego, że Patryk zainteresował się zagranicznymi ofertami sprzedaży.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie fotele

Prezentowanego Caddy’ego zakupił w Szwecji. Znalazł go na jednej ze szwedzkich stron ogłoszeniowych. Był bardzo zadbany, miał zakonserwowaną podłogę oraz bardzo czyste wnętrze, a pod maską najmocniejszy w tym modelu silnik 1,8 l o mocy 95 KM. Jednostka także była w dobrym stanie, na co w pewnym stopniu mógł mieć wpływ stosunkowo niski przebieg, wynoszący około 190 tys. km.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-tył auta

Jedynym minusem był stan lakieru. Wiele elementów nadwozia miało różny odcień bieli. Jednak nie stanowiło to najmniejszej przeszkody dla Patryka, który i tak planował poważnie przerobić auto.

Zmiany, zmiany, zmiany

Zmiany zaczęły pojawiać się jesienią 2019 roku. Gdy zakończył się sezon zlotów, a dni stały się krótsze, więcej czasu można było poświęcić autu.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-kokpit

Patryk najpierw zajął się wnętrzem. Zamontował tak zwaną miękką deskę z zegarami z Golfa II. Seryjne fotele zastąpił fotelami z… Mazdy CX-5 z 2018 roku. Zaskoczeni? Boczki, podsufitkę, słoneczniki oraz plecy zostały obszyte pikowanym skajem. Samochód postawiono na 14-calowych felgach Borbet T, a gwintowane zawieszenie jeszcze bardziej skręcono, aby Caddy nie wyglądał jak koza.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-auto z boku

Przedmiotem kolejnego etapu prac nad pick-upem była blacharka. Co prawda samochód nie był zardzewiały (choć w niektórych miejscach zaczął trochę korodować), ale różne odcienie lakieru na każdym elemencie nie dawały Patrykowi spokoju. Dlatego przekształcił garaż w lakiernię i od razu zabrał się do roboty.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie koło

Po paru tygodniach ciężkiej pracy udało mu się wyszpachlować, pomalować i okleić samochód. Ciekawym i zarazem nietuzinkowym pomysłem jest wyklejenie na masce wzoru szachownicy. Ten sam motyw znajduje się także na podłodze paki. To właśnie malowanie i oklejanie maski przysporzyło Patrykowi najwięcej kłopotów.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-wydech

Plusy i minusy

Za co najbardziej ceni swoje auto Patryk? Caddy, mimo że ma ponad 30 lat, dzięki 95-konnemu silnikowi potrafi sprawić sporo frajdy. Sporo satysfakcji dają także reakcje ludzi, którzy widząc niesztampowego pick-upa szczerze się uśmiechają. W takich chwilach czuć, że wiele osób szanuje pasję i pracę, jaką w doprowadzenie samochodu do obecnego stanu włożył jego właściciel.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-auto od tyłu

Minusy? Są dwa. Jeden jest na akumulatorze. Drugi to bez wątpienia niewielki prześwit. Każdą podróż trzeba dobrze zaplanować. Nawet z pozoru niewielka nierówność lub typowy śpiący policjant może okazać się niebezpieczny dla miski olejowej.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednia szyba

Plany na przyszłość

W 2020 roku z powodu pandemii wiele zlotów i spotów fanów marki z Wolfsburga musiało przenieść się do Internetu. Obecny rok jak na razie jest wielką niewiadomą. Wszyscy trzymamy kciuki, aby życie wróciło do normalności, a wielbiciele czterech kółek znów bez przeszkód mogli się spotykać.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-przednie koło

Samochód Patryka nie jest trzymany pod kocem. Auto i jego właściciel już nie mogą się doczekać cieplejszych dni. Biały Caddy ma sprawiać radość nie tylko swojemu kierowcy, ale także cieszyć oczy innych.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-choinki zpachowe

Plany na przyszłość? Po zadaniu tego pytania Patryk tylko się uśmiecha. Pewne jest jedno. Niemiecki klasyczny pick-up w najbliższym czasie na pewno nie zostanie sprzedany. Patryk nie lubi często zmieniać aut, a białego „Caddika” darzy szczególną sympatią.

Tuning-VW-Caddy-1-1.8-kondensator Hollywood

Na koniec zdradzę wam sekret: być może pod przednią maskę trafi motor VR5 lub VR6, pojawią się inne felgi, a biały Caddy nie będzie już… biały. Trzymajcie kciuki i wypatrujcie tego niesztampowego auta na trójmiejskich drogach!

 

Volkswagen Caddy I Pickup 1990 rok

SILNIK/ NAPĘD
1.8 JH, 95 KM, 142 Nm, manualna pięciostopniowa skrzynia biegów, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane MTS Technik, hamulce przednie tarczowe seryjne, hamulce tylne bębnowe seryjne
KOŁA/ OPONY
Felgi Borbet T 14 cali
NADWOZIE
Biały lakier, maska i paka we wzór w szachownicę
WNĘTRZE
Miękka deska z Golfa II, fotele z Mazdy CX-5, boczki, podsufitka, słoneczniki i plecy pokryte pikowanym skajem
AUDIO
Radio Sony, wzmacniacz Pioneer, subwoofer Ground Zero, kondensator Hollywood 1 farad
STYL
German style
WŁAŚCICIEL
Patryk/ Dworaź
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję Tacie i Mamie za dużą pomoc przy tworzeniu projektu oraz mojej Narzeczonej za cierpliwość

(VW TRENDS 1/2021)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zamiast wyścigu górskiego w USA, słynny tor w Niemczech

VW podda w tym roku model ID. R nowemu wyzwaniu – zamiast w wyścigu Pikes Peak, auto weźmie udział w biciu rekordu na Północnej Pętli Nürburgringu. Stosownie do tych wyzwań zestrojono pakiet aerodynamiczny elektrycznego Volkswagena ID. R.Volkswagena ID. R wyposażono w technologię z Formuły 1 w celu uzyskania jak najlepszej aerodynamiki. - Przy niemal takiej…

Seat Ateca 1.5 TSI Xperience

TEST Seat Ateca 1.5 TSI Xperience – lepsza niż Cupra?

Seat Ateca z silnikiem 1.5 TSI to dziwny model, bowiem siostrzana Cupra ma dokładnie ten sam wariant z innym znaczkiem. Czy to oznacza, że "zwykła" Ateca nie ma racji bytu? Sprawdzamy, czy Seat Ateca 1.5 TSI Xperience ma sens i czy warto go wybrać zamiast Cupry.  W 2018 roku koncern Volkswagena podjął decyzję o wyodrębnieniu…