3.0 RSR Cup - nowa formuła rywalizacji - Trends Magazines

3.0 RSR Cup – nowa formuła rywalizacji

Z każdym kolejnym rokiem motosport dla kierowców, rozpoczynających swoją karierę rajdową za kierownicą, się rozwija. Powstaje coraz więcej SuperOES-ów, różnego rodzaju rallysprintów czy Track Day’ów. Powstają też nowe obiekty szkoleniowe. Ogółem – jest w czym wybierać.

Jednak, kiedy przyjrzymy się dostępnym klasom, za każdym razem spotykamy się z tymi samymi, dzielącymi się na te pojemnościowe i markowe. Do tego roku brakowało nam osobnej klasyfikacji dla samochodów napędzanych tylko i wyłącznie na jedną oś. I tak właśnie powstała liga – 3.0 RSR Cup.

Na przeciw oczekiwaniom i potrzebom zawodników, chcących rywalizować ze sobą na jeszcze prostszych zasadach niż dotychczas, wyszli bardziej doświadczeni kierowcy, tworząc ligę sportową dla wszystkich, którzy biorą udział w takich zawodach jak Power Stage Bednary czy SuperOES Tor „Poznań”.

Jakie są wymagania tej ligi? Trzeba posiadać swój własny samochód, napęd na jedną oś (RWD lub FWD), pojemność silnika do 3000cm3 i… opony jednego modelu – FEDERAL 595 RS-R. Pozostałe wymagania? Wniesienie opłaty wpisowego o wartości 50 zł na cały sezon.

Do udziału w tej klasyfikacji zaprasza jeden z kierowców, o którego wysokich umiejętnościach prowadzenia BMW E30 318is nie jeden raz już pisaliśmy na naszym Fan Page’u. A jego projekt prezentowaliśmy na łamach naszego czasopisma – BMW Trends. Oto kilka słów od Karola Wizy: Zapraszam do wizyty na stronie pucharu, do zadawania pytań i dyskusji. Dodam, że w gronie inicjatorów tego pucharu są nie tylko najszybsi i najbardziej doświadczeni zawodnicy, jakich znam, ale też ci, którzy ponad wynik przekładają dobrą zabawę. Dla tych drugich równa i tania opona będzie dobrą okazją do bardziej miarodajnego porównania możliwości swoich i sprzętu.” 

Regulamin i wszystkie informacje, dotyczące ligi 3.0 RSR Cup, znajdziesz TUTAJ.

Czekamy z niecierpliwością na pierwsze rundy, jesteśmy ciekawi jak ta rywalizacja faktycznie będzie przebiegać. Trzymamy kciuki za rozwój ligi – inicjatywa godna poparcia!

Podobne

Zwykłe BMW E46 coupe? Ten frontswap się nie udał

Czasami przeróbki BMW wywołują szacunek, podziw, śmiech albo... No właśnie, w tym przypadku chyba zażenowanie. Właściciel tego BMw E46 chciał połączyć klasyczne coupe z przodem od F30. Co z tego wyszło? W życiu widzieliśmy już wiele dziwnych projektów BMW. Było E39 Baur, kolejne E39 BMVette, czy nowa Seria 4 z przodem od E46. Tutaj mamy…

BMW Z1 Roadster

Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też BMW Z1 Roadster. Dlaczego był kultowy? To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych…