120 mln zł kary w sprawie dieselgate. To decyzja UOKiK- INFORMACJE - Trends Magazines

120 mln zł kary w sprawie dieselgate. To decyzja UOKiK- INFORMACJE

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest kolejnym organem ochrony konsumentów w Europie, który wydał decyzję w tej sprawie.  Rośnie świadomość ekologiczna Polaków, więc wiele osób mogło celowo wybierać samochody, które emitują mniejsze ilości szkodliwych substancji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Koncern Volkswagen stosował w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda produkowanych po 2008 r. oprogramowanie do sterowania silnikiem EA 189 EU 5. W warunkach testowych pozwalało ono zaniżać wartość emisji tlenków azotu. To oprogramowanie rozpoznawało, że samochód znajduje się na stanowisku kontrolnym i obniżało emisję tlenków azotu. Podczas normalnej jazdy była ona wyższa. Wartości te znacznie odbiegały od tych deklarowanych konsumentom w materiałach reklamowych i w dokumentach homologacyjnych. 

To najwyższa w historii UOKiK sankcja za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Poza karą finansową, prezes urzędu nakazał poinformowanie o decyzji wszystkich konsumentów, którzy kupili samochody z grupy VW z silnikiem EA 189 EU 5. Firma powinna również opublikować decyzję na swoich stronach internetowych. Rozstrzygnięcie urzędu nie jest prawomocne, ponieważ przysługuje od niego odwołanie do sądu. 

UOKiK jest kolejnym organem w Europie, który kończy postępowanie w tej sprawie. Przed polskim organem – swoje postępowanie zakończył m.in. włoski urząd, który nałożył łącznie na Volkswagen AG i Volkswagen Group Italia 5 mln euro kary.

Podobne

Volkswagen Suran. Amerykański egzotyk dla rodziny

Południowoamerykańska gama modelowa Volkswagena znacznie różni się od europejskiej. Znajduje się w niej wiele modeli opracowanych pod kątem specyficznych wymagań lokalnych rynków. Jednym z nich jest Volkswagen Suran. Auto zaprezentowano w kwietniu 2006 roku podczas Salón del Automóvil de San Pablo. Produkcję powierzono fabryce Volkswagena w argentyńskim General Pacheco. Zakład znajdujący się na przedmieściach Buenos Aires…

TEST BMW X1 23i U11 – prawie ideał

Nowe X1 znacznie urosło i łatwo je pomylić z większym X3. Wraz z przyrostem rozmiarów i masy zwiększyła się też przestrzeń dla pasażerów i bagażu. BMW X1 23i jest komfortowe, dynamiczne i bardzo łatwe w obsłudze. Jednak brakuje mu… magicznego czynnika. Prezentowane X1 to już trzecia generacja (U11) najmniejszego BMW z serii X. Nowy model…