120 mln zł kary w sprawie dieselgate. To decyzja UOKiK- INFORMACJE - Trends Magazines

120 mln zł kary w sprawie dieselgate. To decyzja UOKiK- INFORMACJE

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest kolejnym organem ochrony konsumentów w Europie, który wydał decyzję w tej sprawie.  Rośnie świadomość ekologiczna Polaków, więc wiele osób mogło celowo wybierać samochody, które emitują mniejsze ilości szkodliwych substancji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Koncern Volkswagen stosował w samochodach Volkswagen, Audi, Seat i Skoda produkowanych po 2008 r. oprogramowanie do sterowania silnikiem EA 189 EU 5. W warunkach testowych pozwalało ono zaniżać wartość emisji tlenków azotu. To oprogramowanie rozpoznawało, że samochód znajduje się na stanowisku kontrolnym i obniżało emisję tlenków azotu. Podczas normalnej jazdy była ona wyższa. Wartości te znacznie odbiegały od tych deklarowanych konsumentom w materiałach reklamowych i w dokumentach homologacyjnych. 

To najwyższa w historii UOKiK sankcja za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Poza karą finansową, prezes urzędu nakazał poinformowanie o decyzji wszystkich konsumentów, którzy kupili samochody z grupy VW z silnikiem EA 189 EU 5. Firma powinna również opublikować decyzję na swoich stronach internetowych. Rozstrzygnięcie urzędu nie jest prawomocne, ponieważ przysługuje od niego odwołanie do sądu. 

UOKiK jest kolejnym organem w Europie, który kończy postępowanie w tej sprawie. Przed polskim organem – swoje postępowanie zakończył m.in. włoski urząd, który nałożył łącznie na Volkswagen AG i Volkswagen Group Italia 5 mln euro kary.

Podobne

BMW XM pokryto dywanikiem łazienkowym. Zrobił to producent

BMW postanowiło, już niezbyt urodziwe XM jeszcze bardziej... "dopieścić". Bądźmy delikatni, bo może komuś się to jednak podobać. W zasadzie podoba się to Naomi Campbell, która pozowała do tego samochodu podczas festiwalu filmowego w Cannes. Niebieskie BMW XM zyskało teraz mięciutkie okrycie z łazienkowego weluru.  No, dobrze to nie łazienkowy welur, tylko prawdziwy aksamit, jest…

VW_Golf_2_tuning

Szeregowy Golf 2 – militarny tuning

Marcin nie chciał tworzyć kolejnej niczym niewyróżniającego się Golfa II. Swojemu egzemplarzowi postanowił nadać indywidualny charakter.  Początkowo chciał kupić Golfa pierwszej generacji. Z pomocą znajomych znalazł kilka sztuk wartych uwagi. Za każdym razem w trakcie oględzin okazywało się, że stan auta daleki był od tego, co przedstawiały zdjęcia na aukcji. Ostatecznie Marcin odkupił więc dwójkę z 1987 roku od…