350 km/h, 2.5 sekundy do 100 km/h - oto VW Golf Mk2 VR6. Prawdziwy supercar! - Trends Magazines

350 km/h, 2.5 sekundy do 100 km/h – oto VW Golf Mk2 VR6. Prawdziwy supercar!

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM przednia szyba
Czerwony kolor, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, prędkość maksymalna 350 km/h… Pewnie wielu z was zastanawia się, kiedy Ferrari wyprodukowało tak szybki model. Odpowiedź ‒ nigdy. To nie żaden egzotyczny supercar, to po prostu VW Golf Mk2.

 

Tajemniczy właściciel uważa, że o historii tego auta można by napisać całą książkę, więc nie ma sensu jej zdradzać. Mocny Golf z napędem na cztery koła to najlepsza recepta na bycie szybkim, a nawet najszybszym. Niestety, taka rywalizacja uzależnia.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM zbiornik

Początkowo 450 KM w ulicznym aucie w zupełności wystarcza. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, koni mechanicznych dalej przybywa. Samochód przestaje nadawać się do jazdy po publicznych drogach… Na szczęście udało nam się namówić Krzyśka, aby uchylił rąbka tajemnicy, co w trawie, a raczej w tym niepozornym nadwoziu piszczy.

Tuning W Golf Mk2 1000 KM widok z przodu

W drodze po 1000 KM

Pod maską pracuje 3-litrowa jednostka VR6 12V. Próżno w niej szukać seryjnych części. Kute tłoki i korbowody, odpowiednio przygotowana głowica, wytrzymalsze sprężynki i talerzyki zaworowe z tytanowymi zabezpieczeniami Catcams, agresywniejsze wałki rozrządu, wszystkie śruby wymienione na ARP… Można wymieniać bez końca.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM silnik

W połączeniu z ogromnym intercoolerem i jeszcze większą turbosprężarką Garrett GTX4202r oraz krótkim aluminiowym układem wydechowym z wylotem w przednim błotniku motor wygenerował na hamowni 850 KM i 1000 Nm. W „awaryjnych” sytuacjach w zapasie jest jeszcze strzał z NOS, dający dodatkowe 150 KM. Skrzynia biegów również wymagała wielu usprawnień.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM turbina

Zmienione zostały przełożenia, dołożona podpora czwartego biegu oraz usztywniony wałek sprzęgłowy. Razem z dwoma mechanizmami różnicowymi Peloquins z przodu i z tyłu umożliwiło to skuteczne przeniesienie takiej mocy na asfalt. Za bezpośredni kontakt z nawierzchnią odpowiadają typowo dragowe opony Hoosier Dot Drag Radial 225/50, założone na 15-calowe felgi z Audi A3.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM zegary

Takie zestawienie pozwala osiągnąć pierwszą setkę już po 2,5 sekundy. Przyspieszenie o kolejne 100 km/h zajmuje 3,7 s, co daje czas od 0 do 200 km/h na poziomie 6,2 s. Dla porównania, Bugatti Veyron Super Sport pierwsze 200 km/h osiąga ponad sekundę później. Auto ćwierć mili pokonuje w 9,52 s, kończąc ten dystans z prędkością 244 km/h.

 

Jak to utrzymać w drodze i wyhamować?

Przeciążenia występujące przy takim przyspieszeniu są ogromne, a co za tym idzie, utrzymanie auta w linii prostej jest bardzo trudne. Z tego powodu zmianie uległo również zawieszenie. Auto stoi na zestawie AP Sportfahrwerke.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM przyłącza

Układ hamulcowy to zestaw o średnicy 280 mm z Golfa Mk3 VR6, ale w pojedynkę nie miałby on szans na skuteczne zatrzymanie auta po kilku startach na ćwiartkę. Pomaga mu w tym zamontowany na klapie bagażnika spadochron hamujący firmy Simpson.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM koło

Przygotowany do startów na 1/4 mili

Zmiany nadwozia na celu miały jedynie redukcję masy pojazdu oraz poprawę bezpieczeństwa. W środku zamontowano aluminiową klatkę bezpieczeństwa. Przy wymianie elementów nadwozia na lżejsze, wykonane z laminatów i poliwęglanu, należało pamiętać o regulaminach zawodów na 1/4 mili. Po takich zabiegach Golf, w pełni przygotowany do jazdy, waży 1050 kg.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM chrapy na masce

Minimalizm w środku

Wnętrze to absolutny minimalizm. Solidny kubełkowy fotel, pasy wielopunktowe, sportowa kierownica i kilka wskaźników, pozwalających na monitorowanie parametrów pracy silnika. Mimo to wszystko wygląda czysto i schludnie.

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM sportowy fotel

Po tym aucie od początku do końca widać, że Golf ma być po prostu najszybszy. Żadnych wymówek i ustępstw, liczy się tylko czas na 1/4 mili. Brutalnie i skutecznie, a to najważniejsze. Życzymy dalszych sukcesów i bezawaryjnych startów.

Łukasz Miturski

Fot. autor

Tuning W Golf Mk2 1000 KM widok od tyłu

VW Golf Mk2

SILNIK/NAPĘD: 3.0 VR6 12V, kute tłoki i korbowody, obrobiona głowica, wytrzymalsze sprężynki i talerzyki zaworowe z tytanowymi zabezpieczeniami Catcams, agresywniejsze wałki rozrządu, wszystkie śruby ARP, wydajny intercooler, turbosprężarka Garrett GT4202r, krótki aluminiowy układ wydechowy z wylotem w przednim błotniku, 6-biegowa skrzynia biegów, zmienione przełożenia, dołożona podpora czwartego biegu, usztywniony wałek sprzęgłowy, mechanizm różnicowy Peloquins z przodu i z tyłu

ZAWIESZENIE/HAMULCE: zawieszenie AP Sportfahrwerke, układ hamulcowy o średnicy 280 mm z Golfa Mk3 VR6, spadochron hamujący Simpson

KOŁA/OPONY: 15-calowe felgi z Audi A3, opony Hoosier Dot Drag Radial 225/50

NADWOZIE: lekkie elementy poszycia, szyby z poliwęglanu, aluminiowa klatka bezpieczeństwa, oklejenie barwami sponsorów

WNĘTRZE: sportowa kierownica, fotel kubełkowy, pasy wielopunktowe, wskaźniki parametrów pracy silnika, shiftlight

INNE: ¼ mili 9,52 et @ 244 km/h, 0 ‒ 100 2,5 s, 100 ‒ 200 3,7 s, V maks. 350 km/h

STYL: motorsport

PODZIĘKOWANIA: sponsorzy: Venom24.pl, Autospotter.pl, Ecumaster.com

(VW TRENDS 5/2014)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW T3

Takiego VW T3 jeszcze nie widzieliście

Niezbyt często prezentujemy w VW TRENDS samochody typowo użytkowe, które przez były lub nadal są tzw. wołami roboczymi. Jednak tym razem robimy wyjątek, takiego T3 jeszcze nie widzieliście. Należący do Michała Volkswagen T3 porządnie się w swoim życiu napracował. Teraz ma tylko cieszyć oko, co zresztą wychodzi mu znakomicie! Widoczne na zdjęciach auto wyprodukowano w…

Golf IV 1.9 TDI, tuning

Golf, który wszystkim się podoba

Siedem lat wcześniej Karol zdał egzamin na prawo jazdy i natychmiast kupił pierwszego Golfa III. Początkowo nawet nie myślał o tuningu, choć od zawsze odczuwał potrzebę wprowadzania zmian. Reszta przyszła z czasem. Przez cztery lata poddawał Golfa kolejnym modyfikacjom, lecz pewnego dnia zdecydował, że czas przesiąść się do nowszego samochodu. Tak to już jest z…