1 runda RACE DAY zza kierownicy BMW E30 - Trends Magazines

1 runda RACE DAY zza kierownicy BMW E30

I Runda Inter Cars Tuning RACE DAY odbyła się 1 maja na terenie Motopark Ułęż. O swoich wrażeniach i nauce opowiada nam Aleksander Kielak, kierowca BMW E30:

„Długo czekałem na ten moment, na to uczucie… kiedy wsiadam w moje BMW, przekręcam kluczyk, odpalam silnik i ruszam na wytyczony odcinek trasy. Asfalt był o tej porze jeszcze zimny i wilgotny od porannego deszczu…

Przyjechaliśmy na Race Day w celu nauki, sprawdzić jak E30 radzi sobie na szybkiej trasie, a przede wszystkim jak ja radzę sobie tutaj. Początkowo auto radziło sobie lepiej niż ja. Po pierwszej sesji miękka mieszanka na przedniej osi powiedziała dość. Szybka decyzja, zakładamy inne opony – średnie RGC. Na miejscu był serwis ODS (Opony Do Sportu), dziękuję za porady i przekładkę opon!

Kolejna sesja, kolejne wnioski… Co ciekawe czas znacznie gorszy. Opony trzymały do końca, nie przegrzały się i miały spory zapas. Problem raczej leżał po stronie kierowcy. Zacząłem wraz z Kamilem (pilotem) analizować przejazdy. Kilka sensownych pomysłów: szykana przejeżdżana na 4-tym biegu, a nie na 3. Następna partia zakrętów – na 5. biegu, a nie na 4. Mniej hamowania i może coś z tego będzie.

Przy okazji korzystaliśmy z możliwości regulacji twardości zawieszenia, dla mnie to była nowość i kolejna rzecz do nauki. Komfort jazdy E30 po torze jest naprawdę wysoki, bez porównania do moich poprzednich aut.

Kolejne sesje a czas lepszy o kilka sekund, to było to! Pod koniec dnia okazało się, że brakuje nam całe 0,001 sekundy do 3. miejsca w klasie pojemnościowej, szok! Skończyliśmy na 4. miejscu na 16-tu kierowców. W pogoni za czasem na ostatniej sesji wypadliśmy lekko poza trasę.  W coś trafiliśmy, jednocześnie rozwalając felgę, co przekreśliło szansę na poprawę czasu. Zjechaliśmy jednak z uśmiechem na twarzy, bo to był Race Day!

Nie spodziewałem się takiego wyniku końcowego. Na Race Day przyjeżdżają zdolni, szybcy kierowcy w bardzo dobrze przygotowanych autach, gdzie pełny slick to raczej normalka, nie ma tam miękkiej gry. I bardzo dobrze! Sam cykl Race Day organizowany jest przez profesjonalnych kierowców rajdowych i pasjonatów motoryzacji, co daje najlepszy możliwy scenariusz na dobrą zabawę. Pojawiło się w sobotę ponad 80 zawodników. Sporo aut zupełnie seryjnych, które również mogą startować na Race Day. Wspólnie bezpiecznie poprawiamy swoje umiejętności za kierownicą, w świetnej atmosferze.

Na koniec pragnę podziękować mojej narzeczonej Natalii za wsparcie mnie w tym co kocham robić. Dziękuję organizatorom, zawodnikom i przyjaciołom. Za super relację fotograficzną od Kuby Żołędowskiego! Gratulacje dla zwycięzców i do zobaczenia ?.”

Fot. Kuba Żołędowski

Podobne

BMW kupiło Alpinę

Alpina okazała się być tak dobra, że BMW chyba zaniepokoiło się o seryjne samochody i postanowiło kupić sobie tego tunera na własność. A tak już na poważnie, po sześciu dekadach współpracy Alpina oficjalnie trafiła w ręce BMW. Obie spółki, czyli BMW AG i ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH & Co podpisały dzisiaj porozumienie, na mocy którego…

BMW 507 roadster render Abimelec Design

Niech ktoś zbuduje tego roadstera BMW, bo jest piękny!

BMW 507 to jedno z najwybitniejszych dzieł BMW wszech czasów. Niestety ten klasyczny roadster okazał się zbyt drogi i nie odniósł komercyjnego sukcesu. Dzięki temu egzemplarze, które przetrwały do dziś, są sprzedawane za miliony dolarów i zasilają szeregi najwybitniejszych kolekcji samochodów. Kto odważyłby się przerobić takie cacko? Abimelec Design Odpowiadając na pytanie z poprzedniego akapitu…