BMW M3 od G-Power, czyli jubileuszowe 500+ - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
9 marca 2021

BMW M3 od G-Power, czyli jubileuszowe 500+

Z okazji 35-lecia działalności G-Power przygotował mechaniczną sprężarkę, która z silnika kultowego już BMW M3 E92 wyciska 501 KM.

Tuner przypomina, że gdy rozpoczynał działalność w 1983 r., komputery i połączenia sieciowe między nimi, jak również telefonia bezprzewodowa były w powijakach. Eksperci G-Power zajmowali się wyłącznie BMW i nie będzie przesadą stwierdzenie, że rozwijali się wraz z kolejnymi generacjami aut z Bawarii.

Przez lata tuner zapisał w swojej historii wiele rekordów – w tym najszybszego auta z instalacją LPG – 660-konne M5 Hurricane GS osiągnęło 333 km/h. 800-konne M5 Hurricane RR jest najszybszym sedanem świata (372 km/h), natomiast M6 Hurricane CS (750 KM) uchodzi za najszybsze czteroosobowe coupe (370 km/h). Do tak bogatej kolekcji nie wypadało dopisać najszybszego kombi – M5 z motorem podkręconym do 820 KM uzyskało 362 km/h. Byłoby więcej, gdyby nie ogranicznik.

Pakietem 35 Years Edition zainteresowani mogą wycisnąć z silnika M3 dodatkowe 80 KM i 90 Nm, jak również cieszyć się zastrzykiem siły napędowej już od średnich obrotów i liniowością reakcji na gaz, jakiej nie zapewni najlepsza nawet turbosprężarka. Ciśnienie doładowania na poziomie 0,45 bara oznacza, że układ korbowo-tłokowy silnika nie musi być wzmacniany. Pakiet z kompresorem został wyceniony na bardzo rozsądne 2520 euro. Nic dziwnego, że jest on rozchwytywany. Do końca roku G-Power zamierza sprzedaż łącznie 3000 kompletów części, po których zamontowaniu M3 zaczyna należeć do prestiżowego w świecie motoryzacji klubu 500+.

Podobne

Od dawna chciałem to zrobić! [GALERIA]

Odkąd pracuję w TRENDS, to zacząłem zapisywać ciekawe fotografie w klimacie BMW na swoim telefonie. No wiecie - "O, to trzeba pokazać". W pewnym momencie zorientowałem się, że mam w pamięci mnóstwo fajnych zdjęć BMW i teraz chcę Wam je wszystkie pokazać. Co znajdziecie w tej galerii? Sam już nie jestem do końca taki pewien,…

Streetowe BMW E36

Taki przydomek zdobyło prezentowane E36 po szeregu modyfikacji, którym poddał je Andrew. To już kolejne wcielenie auta, które kiedyś było seryjnym srebrnym E36 z silnikiem M52B20. Jeszcze rok temu było znane jako „Kermit” z powodu felg M-System II z polerowanym rantem i rotorem w kolorze Kawasaki Green, takim samym, jak lakier bocznych lusterek. Obecnie przeznaczenie auta…