BaRRRdzo szybki SUV - nowy VW Tiguan R - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
8 marca 2021

BaRRRdzo szybki SUV – nowy VW Tiguan R

Tiguan R

Volkswagen wprowadza do oferty najmocniejszego Tiguana w historii – Tiguana R. 320-konny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

PRENUMERATA TRENDS

Tiguan R jest wyposażony w nowo opracowany układ napędu na cztery koła 4MOTION z systemem R-Performance Torque Vectoring, który sprawia, że sportowy SUV jest jednocześnie wyjątkowo zwinny i prowadzi się bardzo pewnie. Nowy Tiguan R znakomicie łączy dynamikę auta sportowego z wszechstronnością typową dla SUV-ów. Volkswagen Tiguan R jest już oferowany od 237.190 zł.

Tiguan R wydech

Tiguan R = moc

Za dostarczanie Tiguanowi R ogromnej mocy odpowiada turbodoładowany silnik EA888 najnowszej generacji. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm czterocylindrowa jednostka napędowa generuje już przy 2100 obr./min. Tak wysoka wartość momentu obrotowego utrzymuje się na stałym poziomie do 5350 obr./min. Moment obrotowy jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach i nowego napędu na cztery koła 4MOTION.
kokpit Tesla Model S

Lepsze prowadzenie

W Tiguanie R Volkswagen po raz pierwszy zastosował tylny mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi. Dzięki temu siła napędowa jest rozdzielana nie tylko między koła przedniej i tylnej osi, ale również między lewe i prawe koło z tyłu. Nowy napęd na cztery koła wyraźnie poprawił zwrotność Tiguana R. Dzięki niemu wyznacza on nowy standard dynamiki jazdy w klasie SUV-ów.

Tiguan R

Tiguan R – bogato wyposażony

Wyposażenie seryjne wersji R obejmuje wydajny układ hamulcowy z zaciskami w kolorze niebieskie (z przodu – z logo R), amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia, zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych odmian Tiguana oraz dodatkowy tryb jazdy – R. Sportowy tryb jazdy można aktywować bezpośrednio, za pomocą niebieskiego przycisku R na wielofunkcyjnej, sportowej, pokrytej skórą kierownicy. Kierownicę wyposażono w duże łopatki do ręcznej zmiany przełożeń 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. Standardowe wyposażenie obejmuje także układ stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie dezaktywować oraz sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami po obydwu stronach auta. Jako opcja jest oferowany układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovič z tytanowymi końcówkami oraz 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Estoril). Wygląd zewnętrzny Tiguana R może zyskać bardziej bojowy styl dzięki pakietowi stylistycznemu Black Style, w którym wybrane elementy są lakierowanymi na czarno.
Tiguan R

Podobne

Skok w bok kultowego tunera BMW

Hartge to firma o kultowym statusie dla wielu fanów BMW. Okazuje się, że niemcy miewali romanse z innymi markami. Pokazywaliśmy już Hartge F1. Teraz czas na Renault Lagunę Biturbo... Renault Laguna Biturbo To projekt Hartge z 1995. Chodziło o stworzenie sportowej wersji Renault Laguny. Tak powstała ta wyjątkowa odmiana z silnikiem o mocy 280 KM,…

bmw_m54_b30_engine

Zalety i wady silnika BMW M54

Benzynową jednostkę, oznaczoną kodem M54, montowano we wszystkich modelach BMW – od serii 3 poprzez flagowe 7 na Z3 czy X5 kończąc. Ma wysoką kulturę pracy i zapewnia dobre osiągi, jednak wymaga troskliwej opieki. Przez lata BMW słynęło z produkcji „pancernych” silników z sześcioma cylindrami. Do dziś żartuje się, że motory M20, M30 czy nawet…