400-konny Golf R dla policji. Żarty się skończyły! - Trends Magazines

400-konny Golf R dla policji. Żarty się skończyły!

Gwiazdą tegorocznej kampanii „Tune it! Safe” jest Oettinger Golf 400R. Samochód został zbudowany na bazie zmodernizowanego Golfa R. Za sprawą silnika o mocy 310 KM jest on najmocniejszą seryjnie produkowaną wersją Golfa.

Oettinger zawiesił poprzeczkę jeszcze wyżej. Silnik 2.0 TSI został wyposażony w większą turbosprężarkę, zmodyfikowany układ dolotowy ze sportowym filtrem oraz mniej restrykcyjny wydech ze sportowymi katalizatorami i rurami o średnicy 76 mm (ozdobne końcówki mają 90 mm).

Dodając do tego wystrojony od nowa komputer silnika uzyskano 400 KM i 500 Nm. W efekcie 400R jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,6 s i rozpędzać się do 290 km/h. Aby w pełni wykorzystać większy potencjał silnika Oettinger zmienił też oprogramowanie skrzyni DSG.

Tuner wyposażył też Golfa we własny pakiet aerodynamiczny. W jego skład wchodzą nakładki na zderzaki i progi, spojler klapy bagażnika oraz maska z efektownym przetłoczeniem. Policyjny Golf otrzymał także felgi Oettinger RXX z oponami 235/30 R20, gwintowane zawieszenie, dwuczęściowe tarcze przednie o średnicy 380 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami oraz przewodami w stalowym oplocie.

„Kogut” RTK 7 jest produktem Hella, a oklejeniem nadwozia zajęła się Foliatec, która dostarczyła także imitujące śruby sportowych szpilek kół nakładki na standardowe śruby. LugNuzzCover przyczepiają się do nich dzięki mocnym magnesom neodymowym. Foliatec gwarantuje, że nie odpadną do 250 km/h.

Tuning ma różne oblicza. Bez względu czy dotyczy silnika, zawieszenia, hamulców czy nadwozia powinien być wykonywany w przemyślany sposób, z użyciem certyfikowanych elementów. Kampania jest organizowana przez niemieckie ministerstwo transportu i infrastruktury przy wsparciu m.in. policji, ADAC, Dekry, GTÜ, TÜV i firm tuningowych.

Akcja „Tune it! Safe!” została zainaugurowana w 2006 r. Od tego czasu podczas Essen Motor Show odsłonięto już 13 tuningowanych aut w barwach niemieckiej policji. Wśród nich znalazł się Volkswagen Scirocco (2009 r.).   

Podobne

Amortyzatory: jak dobierać i diagnozować. Czy można regenerować?

Sprężyny śrubowe i amortyzatory olejowe stanowią trzon zawieszenia większości współczesnych samochodów. Pierwsze z wymienionych utrzymują nadwozie w odpowiedniej odległości od nawierzchni, gwarantują określoną ładowność i przyjmują na siebie energię uderzeń w trakcie jazdy po dziurawej drodze. Rola amortyzatora jest równie ważna. Stawia opór podczas wybierania nierówności, zapewnia stały kontakt kół z asfaltem oraz uniemożliwia rozkołysanie…

Audi S2 o mocy 1500 KM pobiło rekord świata!

Niejaki Konstantin Dinev z Bułgarii może pochwalić się najszybszym, czteronapędowym Audi na świecie. Auto ma 1500 KM i właśnie pokonało 1/4 mili w rekordowym czasie 7,47 sekundy! Przypomnijmy, że Audi już wcześniej pobiło rekord najszybszego hot hatcha na Nurburgringu w RS3 Sedan. To 1500-konne RS2 to jednak zupełnie inna historia. Zostało zbudowane przez Konstantina Dineva…