Elektryczny Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

Sedric. Pierwszy prototyp Grupy Volkswagena

W skład koncernu VAG wchodzi 12 marek i przeszło sto spółek. Całość tworzy sprawnie działający organizm, który w 2017 r. wypuści na rynek 60 nowych modeli samochodów. Firmowany przez Grupę Volkswagena prototyp Sedric (od self-driving car) stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała motoryzacja jutra oraz czy jakie efekty mogłoby przynieść połączenie pomysłów należących do koncernu ośrodków badawczo-rozwojowych – np. Future Center Europe z Poczdamu czy Volkswagen Group Research z Wolfsburga.

Pierwszy samochód koncepcyjny grupy VAG spełnia wymogi piątego poziomu autonomicznej jazdy, co oznacza, że jest w stanie poruszać się bez najmniejszej pomocy kierowcy. Sedric jest również przedsmakiem ery elektrycznych pojazdów koncernu Volkswagena. Do 2025 r. VAG zamierza wprowadzić aż 30 zasilanych prądem modeli.

Nowe rozwiązania nie powstaną same. Volkswagen zamierza przeznaczyć na ich rozwój kilka miliardów euro, a do swoich szeregów wcielić najlepszych specjalistów na rynku. Innowacje mają sprawić, że nasze życie stanie się wygodniejsze, mniej uciążliwe dla środowiska i bezpieczniejsze – od początku motoryzacji główną przyczyną wypadków jest tzw. czynnik ludzki.

Kontroli nad prototypem Sedric przejąć nie sposób. Pojazd jutra nie został wyposażony ani w kierownicę, ani w pedały. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by autem przemieszczały się dzieci, osoby niepełnosprawne czy nieposiadające uprawnień do kierowania. Wystarczy powiedzieć, gdzie chcielibyśmy dojechać, zatwierdzić cel podróży i cieszyć się chwilą dla siebie. Relaksowi ma służyć niemalże domowy wystrój wnętrza z płaską, drewnianą podłogą, fotelami zamiast tylnej kanapy oraz umieszczonymi na podszybiu… roślinami, które wspomagają układ wentylacji w oczyszczaniu powietrza. Brzmi niepokojąco? Tylko do momentu, w którym użytkownik odkryje, że może wysłać auto po zakupy, z dziećmi do szkoły bądź wysiąść i zlecić pojazdowi samodzielne odstawienie się na miejsce parkingowe.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że Sedric przeciera szlak i wiele z jego rozwiązań za kilka lat pojawi się w seryjnie produkowanych autach Grupy. I żeby uniknąć jakichkolwiek niedomówień dodają, że VAG nie zamierza budować pod własnym szyldem samochodów. To rola należących do koncernu marek.

Podobne

Pierwsze sztuki Porsche Taycan w Polsce- RYNEK

Na początku 2020 r. w Porsche Centrach pojawi się Taycan, pierwsze elektryczne Porsche. W pierwszej kolejności nowy model odbiorą klienci, którzy zarezerwowali swoje przyszłe auta jeszcze przed oficjalną premierą. W marcu 2019 r. liczba rezerwacji na całym świecie wynosiła ponad 20 tysięcy. Klienci, którzy decydowali się na zapisy, musieli wpłacić równowartość 2500 euro, choć nieznany był…

Platforma MEB – na tym powstają VW ID.

Pisząc o Volkswagenach z rodziny ID. nie możemy zapomnieć o platformie MEB. Co trzeba wiedzieć na temat Modulare Elektrobaukasten? Inżynierowie Volkswagena zmienili sposób myślenia o projektowaniu i produkcji samochodów, tworząc platformę MQB. W jej przypadku jedyną stałą była odległość pedałów od przedniej osi, oraz unifikacja zespołów napędowych czy elektroniki w desce rozdzielczej i pod maską. Rozmiary i położenie pozostałych elementów można kształtować wedle…