Ostre BMW serii 1. Będzie rywalizowało w brytyjskim serialu BTCC

Ostre BMW serii 1. Będzie rywalizowało w BTCC

Rozgrywane od 1958 r. British Touring Car Championship, czyli brytyjskie mistrzostwa samochodów turystycznych, są kuźnią talentów. Dość powiedzieć, że po mistrzowskie laury sięgały takie sławy, jak Jim Clark, Joachim Winkelhock, Gabriele Tarquini, Frank Biela, Alain Menu, Rickard Rydell, Jason Plato czy Fabrizio Giovanardi. Przed brytyjską publicznością z dobrej strony pokazało się też BMW. Odniosło łącznie 96 zwycięstw, a kierowcom dało sześć tytułów mistrzowskich – byli nimi Frank Sytner (BMW M3, 1988), Will Hoy (BMW M3, 1991), Tim Harvey (BMW 318iS, 1992), Joachim Winkelhock (BMW 318i, 1993), Colin Turkington (BMW 320si E90, 2009) oraz Colin Turkington (BMW 125i M Sport, 2014).

Po przeszło dwóch dekadach przerwy BMW zdecydowało się na oficjalny powrót do BTCC. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy lokalnego przedstawicielstwa koncernu z zespołem West Surrey Racing. Orężem będzie BMW serii 1 z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem, który rozwinie regulaminowe 350 KM.

Do zmagań zostaną wystawione trzy BMW 125i M Sport. Jedno poprowadzi Colin Turkington – mistrz sezonu 2014, który triumfował za kierownicą serii 1. Druga wyścigówka zostanie przekazana w ręce doświadczonego Roba Collarda. Talentem będzie mógł błysnąć Andrew Jordan, który rozpoczyna przygodę z tylnonapędową wyścigówką. Zamierza jednak solidnie przygotować się do sezonu podczas testów. Na pewno drzemie w nim potencjał. Jordan był już mistrzem w klasyfikacji niezależnych kierowców. Brytyjskie media przewidują, że trio będzie liczyło się w walce o najwyższe lokaty. Sezon rozpocznie się 1 kwietnia wyścigiem na Brands Hatch.

Podobne

Wetterauer Performance WP620, czyli BMW M4 po tuningu

Na pierwszy rzut oka nic nie zdradza atrakcji kryjących się pod nadwoziem. W końcu lżejsze koła, większy spojler i kilka naklejek mogło otrzymać każde M4. Do myślenia daje jedynie napis WP620.  Prawdziwi pasjonaci motoryzacji mogą domyślać się, że chodzi o moc. I tak jest faktycznie! Z zaledwie trzech litrów pojemności specjalistom z Wetterauer Performance GmbH…

Ciekawa propozycja – kupujemy używane BMW E36 Compact 323ti (1997 – 2000)

Jedna z najciekawszych odmian BMW E36 przestaje być obiektem drwin. Compact w najmocniejszej wersji 323ti coraz częściej jest ceniony za osiągi, charakter i nietuzinkową linię nadwozia. Przez lata E36 Compact traktowano z przymrużeniem oka. Czy słusznie przyklejono do niego łatkę BMW dla ubogich? Fakt, tylne zawieszenie i kokpit pamiętające czasy E30 były niepotrzebnymi oszczędnościami. Compact,…