Nowe Renault CLIO R.S. - Trends Magazines

Nowe Renault CLIO R.S.

Renault CLIO R.S. 2016

Gama Renault Sport stanowi emocjonalny i techniczny łącznik między sportem wyczynowym a samochodami seryjnymi. Renault CLIO R.S. oferuje niespotykane osiągi dzięki silnikowi benzynowemu 1.6 turbo, współpracującemu z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią, sterowaną łopatkami umieszczonymi pod kierownicą. Samochód posiada innowacyjne i unikalne w tym segmencie wyposażenie, takie jak Launch Control, system R.S. Drive proponujący kierowcy trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), system R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport. Nowe Renault CLIO R.S. 200 EDC i Renault CLIO R.S. Trophy posiadają wszystkie nowe rozwiązania wprowadzone w Nowym CLIO, uzupełnione o know-how i doświadczenie Renault Sport w sportach wyczynowych.

Renault CLIO R.S. 2016

W samochodzie zastosowano również zewnętrzne elementy stylistyczne, zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym CLIO R.S.16 podczas ostatniego Grand Prix Monako. Przód Nowego CLIO R.S. wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. VISION”. Nadaje on niepowtarzalny wygląd przodowi samochodu, a także zapewnia doskonałe oświetlenie. Technologia ta, zaprezentowana po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym CLIO R.S. 16, przeszła w ten sposób od fazy koncepcyjnej do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą. Nowe Renault CLIO R.S. oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.

Renault CLIO R.S. 2016

Nowe Renault CLIO R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ponadto jest to jedyny samochód w tym segmencie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault CLIO R.S. do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami 18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym CLIO R.S. 16 jest wyjątkowy układ wydechowy opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla Renault CLIO R.S. Trophy. Ten unikalny w segmencie wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty. Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje najlepsze osiągi w porównaniu z samochodami sportowymi tej kategorii: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

(Źródło: Renault)

Podobne

Renault Kadjar- moja rodzina była zachwycona- TESTY

Miałem okazję spędzić tydzień z Renault Kadjar. Polubiłem go, a moja żona i dziecko wręcz pokochali. Samochód reprezentuje najszybciej rozwijający się segment rynku, czyli kompaktowe crossovery. Kadjar dzieli podzespoły z Nissanem Qashqai i Dacią Duster. Nissan to samochód, który ten segment praktycznie stworzył. Z kolei Dacia to w tej chwili bestseller wśród prywatnych klientów w…

Rajd Dakar 2024 Mini X-Raid Krzysztofa Hołowczyc a

Rad Dakar: dobry dzień Hołka

Po dniu odpoczynku rozpoczął się drugi tydzień rywalizacji tegorocznego Dakaru. Niedzielny odcinek (14 stycznia) stanowił dla zawodników nie lada wyzwanie - ponad 850 km etapu, z czego 483 kilometry stanowił odcinek specjalny. Samochody, ciężarówki, SSV i motocykle musiały pokonać trasę wiodącą przez kaniony, kamieniste bezdroża i klasyczne pustynne szlaki. Wczoraj zespół X-Raid przeprowadził gruntowny przegląd…