Nissan Skyline GT-R R32 najlepszy w plebiscycie #NISMOtop20! - Trends Magazines

Nissan Skyline GT-R R32 najlepszy w plebiscycie #NISMOtop20!

W plebiscycie NISMO fani oddali najwięcej głosów na Nissana Skyline GT-R R32, uznając go za najlepszy samochód wyścigowy wszech czasów.

Samochód pokonał trzy inne liczące się wersje modelu GT-R: zwycięzcę 12-godzinnego wyścigu Bathurst, serii Blancpain GT i mistrzostw GT300, Nissana GT-R NISMO GT3, zwycięzcę mistrzostw JGTC z 2003 roku, Nissana Skyline GT-R R34, oraz zwycięzcę mistrzostw Super GT w sezonach 2014 i 2015 — Nissana GT-R NISMO GT500.

Skyline GT-R R32, produkowany przez zaledwie pięć lat, zdobywał najwyższe laury w mistrzostwach i prestiżowych wyścigach na trzech kontynentach. W Europie R32 odniósł zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps w 1991 roku. W tym samym roku wygrał także Australijskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych i powtórzył ten sukces w 1992 roku, podobnie jak zwycięstwo w Bathurst 1000.

Jednak największe triumfy R32 święcił w japońskich zawodach samochodów turystycznych. Nissan Skyline GT-R R32 wygrywał każde Japońskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (JTCC) w sezonach 1990-1993, zdobywając tytuły mistrzowskie dla zespołów Hasemi i Impul. Oprócz wyścigowego dorobku do utrwalenia statusu R32 jako faworyta fanów przyczyniło się wprowadzenie go do gier wideo z serii Gran Turismo.

WYNIKI PLEBISCYTU #NISMOtop20:

1. Nissan Skyline GT-R R32 – Mistrz JTCC 1990–1992, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps, zwycięzca Bathurst, zwycięzca Australijskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych. Faworyt Gran Turismo.

2. Skyline GT-R R34 2003 – Zwycięzca mistrzostw w Japonii; kierowcy: Satoshi Motoyama i Michael Krumm.

3. Nissan GT-R NISMO GT3 – Zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Bathurst, mistrz Blancpain GT, mistrz Super GT GT300, zwycięzca wyścigu Paul Ricard 1000 km, zwycięzca Pirelli World Challenge.

4. GT-R NISMO GT500 2014 i 2015 – Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2014 i 2015 roku; kierowcy: Ronnie Quintarelli i Tsugio Matsuda.

5. Nissan R92CP – Trzykrotny zwycięzca japońskich mistrzostw prototypów.

6. Pennzoil Skyline GT-R – Zwycięzca ogólnokrajowych mistrzostw GT Japonii w 1998 roku.

7. Nissan GT-R Super GT 2008 – Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2008 roku; kierowcy: Satoshi Motoyama i Benoît Tréluyer.

8. Nissan GT-R NISMO GT1 – Mistrz świata FIA GT1 w 2011 roku; kierowcy: Michael Krumm i Lucas Luhr.

9. Nissan R390 GT1 – Trzecie miejsce dla Nissana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1998 roku.

10. Nissan R381 / R382 – Zwycięstwo w GP Japonii w 1968 i 1969 roku.

11. Datsun 510 – Mistrz John Morton’s SCCA Trans-AM w 1971 i 1972 roku.

12. Nissan 300ZX – Zwycięzca wyścigu na torze Daytona w 1994 roku, zwycięzca wyścigu na torze Sebring, zwycięzca Le Mans w swojej klasie.

13. Nissan R90CK – Legendarny zdobywca pole position w Le Mans z Markiem Blundellem za kierownicą.

14. Nissan DPi IMSA 2017 – Wspaniały debiut w sezonie 2017 zawodów IMSA. Dwa zwycięstwa, w tym Petit Le Mans.

15. Nissan R91CP – Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona w 1992 roku.

16. Nissan GTP ZX-Turbo – Legendarny samochód Geoffa Brabhama, 3-krotnie wygrywający mistrzostwa IMSA.

17. Nissan Primera GT – Zwycięstwo w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1999 roku; kierowca: Laurent Aïello.

18. Skyline Super Silhouette – Siedem zwycięstw w Japonii w 1982 i 1983 roku.

19. Nissan Altima Supercar – Zwycięzca wymagającej serii Supercars w Australii.

20. Datsun Bluebird 1300SS – Zwycięzca East African Safari, 1966 rok.

Fot. Nissan

Podobne

Jetta siódmej generacji

Cierpliwość klientów czekających na Golfa w wersji sedan została nagrodzona. Podczs salonu w Detroit Volkswagen pokazał światu nową, siódmą generację popularnej w USA Jetty. Nowa Jetta jest najbardziej nowoczesną pod względem technicznym odsłoną tego modelu. Funkcjonalność platformy MQB, w oparciu o którą stworzono samochód, pozwoliła na powiększenie go niemal do rozmiarów Passata i wyposażenie w…

BMW E34 520i. Klasyczny krążownik

Działania polityków w sprawie emerytur tylko potęgują poczucie, że każdy obywatel powinien samodzielnie zadbać o swą przyszłość. Co bardziej zapobiegliwi potrafią też przygotowywać auto do roli klasyka. Przykładem są Cult Style’owe zabiegi, przeprowadzone w E34 należącym obecnie do Darka. Wzbogacanie wyposażenia rzadko spotykanymi, często drobnymi elementami to wyznacznik Cult Style’u, ale także podstawa OEM+. Nic…