Jeden z niewielu... czyli BMW E21 Baur Alpina C1 - Trends Magazines

Jeden z niewielu… czyli BMW E21 Baur Alpina C1

Modele BMW, którymi zajęła się Alpina, są prawdziwym świętym Graalem dla fanów bawarskiej marki. Paweł, właściciel prezentowanego auta, spełnił swoje marzenia, stając się posiadaczem unikatowego na skalę międzynarodową samochodu. Nie zdecydował się jednak na zakup nowej Alpiny. To by było zbyt proste.  Postanowił odbudować pięknego klasyka zgodnie ze swoją wizją oraz, co najważniejsze, zgodnie z oryginałem.

Powiedzieć, że Paweł jest prawdziwym fanem BMW to tak, jakby nie powiedzieć nic. W jego garażu stało już kilka egzemplarzy modelu E21, a dwa z nich mogliście podziwiać w starszych numerach BMW TRENDS. Paweł nawet nie zamierzał kryć fascynacji pierwszą historyczną trójką, jednak od zawsze jego oczkiem w głowie był Baur TC1. Marzenia udało się spełnić pod koniec 2013 roku. Na aukcji internetowej pojawiło się ciekawe przedliftowe BMW E21 Baur ze stycznia 1979 roku (egzemplarz nr 698 z 4.595 wszystkich wyprodukowanych). Auto w kolorze grafitowym było w miarę kompletne, miało zupełnie nowy dach, ręczną skrzynię biegów, przedni spojler Alpiny, nakładki progowe, a także bardzo bogatą dokumentację. Największym jego minusem był niewątpliwie silnik, który nie odpalał… [Przeczytaj więcej w 3/2017 nr BMW Trends].

BMW Trends 3/2017 dostępne jest od 21 września w sprzedaży, w punktach sieci: EMPIK, Relay, Inmedio oraz na stacjach benzynowych: Shell, Orlen i Lukoil.

Interesuje Cię prenumerata BMW Trends – kliknij TUTAJ.

Tekst i fot. Paweł Kaczor

Podobne

BMW E36 VAN – ciekawostki

Na brytyjskim ebay.com pojawiło się E36 w wersji... VAN. Nie przewidziało Wam się. Ktoś postanowił wziąć poczciwego "turasa" i zrobić z niego vana.  Samochód ma silnik 2.8, pakiet stylistyczny M-Technik, a nawet został na nowo polakierowany w żółty kolor Dakargelb 2! W środku znajdziemy "m-pakietowe" skórzane fotele, kierownicę "serducho" i nawet czarną podsufitkę! Kot, czy…

Multivan

VW twierdzi, że wymyślił Multivana na nowo. Powinniśmy się bać?

O co chodzi? Volkswagen Samochody Dostawcze w nowym Multivanie pozbywa się dźwigni zmiany biegów. Cel: ułatwienie prowadzenia i powiększenie przestrzeni. Pierwsza i druga generacja tego świetnie sprzedającego się modelu - T3 i T4 - były wyposażone w konwencjonalną dźwignię zmiany biegów z długim trzonkiem. W trzeciej i czwartej generacji Multivana - T5 i T6 -…