Dotz DD2.JZ, czyli gruby projekt na bazie BMW Z4 - Trends Magazines

Dotz DD2.JZ, czyli gruby projekt na bazie BMW Z4

Ogromna różnorodność silników BMW sprawia, że amatorzy swapowania mają szerokie pole do popisu… R6, V8, V10, a może V12?


Firma Dotz postanowiła pójść własną drogą i do pierwszego Z4, które powoli staje się youngtimerem, wszczepić znany z klasyka pancerny silnik 2JZ GTE. Tak, tak… To nie pomyłka. BMW Z4 ma otrzymać silnik z Toyoty Supra!

W teorii wszystko wygląda prosto. Do Z4, które było oferowane z silnikiem 3.0 R6, trafił 3.0 R6, tyle że z podwójnym turbodoładowaniem, które jeszcze przez zamontowaniem silnika zastąpiono pojedynczą, dużą turbosprężarką. Później zaczęły się jednak schody. Dopasowanie mocowań, instalacji elektrycznej, wydechu, przewodów układu paliwowego czy chłodzącego…

Przeszkód jest więcej niż ułatwień, ale skórka jest warta wyprawki Niemalże pancerny już w seryjnym wydaniu silnik 2JZ pozwala na znaczne podniesienie mocy, a przy okazji dzielnie znosi długotrwałe katowanie na torze. Nieprzypadkowo silniki 2JZ są montowane do wielu driftowozów budowanych w oparciu o E30 czy E36. Okazuje się, że DD2.JZ Project Car również ma nadawać się do jazdy kontrolowanymi poślizgami.

Ale to funkcja drugorzędna. Zmodyfikowane Z4 ma przede wszystkim zachwycać parametrami i dobrze wyglądać – pomagają w tym m.in. ogromne felgi, które po obniżeniu pneumatycznego zawieszenia dokładnie wypełniają przestrzenie wewnątrz błotników.

A jak Wy oceniacie ten projekt? Wybór silnika Toyoty był dobrym rozwiązaniem czy lepsze byłoby podrasowanie jednostki BMW?

ŁS, fot. DOTZ

Podobne

HISTORIA: BMW 635 CSi – Wyścigowy rekin

Idealny samochód wyścigowy powinien być mocny i lekki. W uzyskiwaniu dobrych rezultatów pomaga też opływowa karoseria i nisko położony środek ciężkości. Kompletem torowych atutów może poszczycić się BMW 635 CSi. Luksusowe coupé ze stajni BMW nadają się nie tylko do zadawania szyku na nadmorskich bulwarach. W 1971 roku koncern przedstawił E9 w wersji 3.0 CSL,…

Niemcy nie chcą elektryfikacji, BMW nawet bardzo

BMW już wielokrotnie dawało do zrozumienia, że prędko nie zrezygnuje z rozwoju silników spalinowych. Te jednak będą trafiały głównie do dużych i drogich modeli marki. Coraz częściej pojawiają się głosy sprzeciwu na temat decyzji UE o zakazie sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi po 2035 roku. Rząd w Berlinie mówi, że czeka na kompromisową propozycję…