BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

Salon samochodowy w Genewie uchodzi za najbardziej prestiżowe wydarzenie świata motoryzacji. AC Schnitzer sumiennie się do niego przygotował.

Ozdobą stoiska tunera będzie BMW i8 z pakietem karbonowych elementów aerodynamicznych. Tworzą go dokładki pasa przedniego i progów, tylny spojler oraz trzyczęściowy dyfuzor. AC Schnitzer zadbał też o detale – wykonał z karbonu elementy wlotu powietrza w masce, skrzela na błotnikach, obudowy lusterek czy panele chroniące lakier we wnękach nadwozia pod klamkami. Tuner deklaruje, że kształt poszczególnych elementów został dopracowany w tunelu aerodynamicznym. Efektem prac ma być zwiększona siłą docisku aerodynamicznego.

Zestaw tuningowych sprężyn zmniejszył też prześwit – przedniej osi o 25 mm, a tylnej o 20 mm, co nie tylko poprawiło prezencję BMW i8, ale również dodatnio wpłynęło na stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. Aby w pełni wykorzystać potencjał niskiego i szerokiego auta, AC Schnitzer zdecydował się także na wymianę kół. Kute obręcze AC1 wyglądają nie tylko atrakcyjniej od felg fabrycznie montowanych do BMW     i8. Mimo większego rozmiaru są też od nich o 4,4 kg lżejsze. Obuto je w opony w rozmiarach 245/35 R21 (przód) oraz 285/30 R21 (tył), które powinny zapewnić dużo większy zapas przyczepności od seryjnego ogumienia 215/45 R20 i 245/40 R20.

Poprawianie futurystycznego BMW i8 jest trudnym zadaniem. AC Schnitzer stanął na wysokości zadania. Hybryda w matowym kolorze Inferno Red Chrome oraz zestawem karbonowych dodatków wygląda smakowicie, a poprawiony układ jezdny zbliża ją do segmentu supersamochodów.

Podobne

Prawie 3 tys. nowych BMW i MINI niszczeje w Kanadzie

Flota samochodów BMW i MINI rdzewieje od 2015 na placu w Kanadzie. Wśród nich znajdują się zupełnie nowe BMW serii 2, 3, 4, 5, 6, 7, i3, i8, crossover X1, roadster Z4 i wiele modeli MINI. W lutym 2015 r. Zimowa burza wstrząsnęła portem w Halifax, gdy przybył statek zawierający tysiące BMW i MINI. Ze…

Metamorfoza. BMW E36 316i coupé

BMW E36 w nadwoziu coupé było i nadal jest marzeniem wielu młodych kierowców chcących zacząć zafascynowanych autami bawarskiej marki. Atrakcyjna linia nadwozia, dobre prowadzenie, szeroki wybór jednostek napędowych oraz przystępne ceny na rynku wtórnym wpływają na popularność tego modelu. Przemek, właściciel coupé serii 3, które dziś przedstawiamy, poddał prawdziwej metamorfozie. Po raz pierwszy ujrzał je…